Funderingar kring namn

Nu kan de bli lite rörigt här bara så ni är förberedda, men vill veta era åsikter och tankar. Ska försöka få det så begripligt som möjligt.

Har suttit och funderat i stillhet på det där med namn en hel del. Enda vi kommit fram till är att vi vill försöka ha samma tema som på dottern, bilar och metal. Har två namnförslag. 1 flicknamn och 1 pojknamn.

Har enda sedan början av graviditeten funderat på vad min avlidne storasyster hette. Hon hann bara bli 3 dagar gammal innan hon dog, så har aldrig träffat henne. Min mormor har nämnt det namnet en gång (vilket också var i början av graviditeten) men tänkte aldrig på det särskilt mycket då. Vill på något vis hedra henne genom mitt kommande barn, för hon har varit mig till stor hjälp trots att jag aldrig sett mer av henne än en bild på henne i kuvös. Men jag vet att hon finns med mig när jag behöver henne (kalla det nonsens om ni vill.) Skulle så gärna vilja ge mitt kommande barn hennes namn om det nu blir en flicka. Men skulle det vara konstigt? Att ge mitt barn samma namn som min storasyster fick? Vet att jag borde prata med min mor om det först, men har så svårt för att ta upp det hela. Innan graviditeten och dessa funderingar kom så har jag inte haft några svårigheter att ta upp henne med min mor. Men nu har jag det. Vet inte om det kanske är tecken på att jag inte borde ge barnet hennes namn. Kanske inte som tilltalsnamn, men i namnet iaf.

Sen samtidigt tänk om det var Alice hon hette? Det flicknamn jag och sambon diskuterat fram.

Flåt om det blev långt, men hoppas ni förstår hur jag menar och tänker...

Kommentarer
Postat av: Lina(lillsyrran)

hon hette Nina.

2009-08-19 @ 16:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0