Pest och pina vilken dag!

Kan ju säga att jag INTE är imponerad över idag... Först så skulle jag åka med bussen kl 7.40. Men så möter jag grannen utanför och då ska hon in till Vännäs till 13.30. Toppen tänkte jag och frågade om hon inte kunde åka lite tidigare, vilket hon gick med på. Uppropet i skolan började 13.15. Så jag var skitglad! Gick in å tänkte äta lite bättre frukost än en tallrik fil. Kl 8 ringer hon och berättar att hon är tvungen å åka in om en kvart pga att hon glömt bort att hon hade MVC kl 9, hon är också gravid. Toppen... Stressa i sig filtallriken å ut igen. Går å sätter mig på fiket och sitter där från 8.50-10. Ut å handlar lite på ICA, lite dricka å frukt. Köpte förövrigt världens äckligaste mandariner/satsumas eller va fan det nu heter. Tog ut mer Trombyl och handlade mer vitaminer eftersom dom tar slut vilken dag som helst. Sen kika runt i lite andra affärer. Gick in och tittade på barnkläder, men dom hade bara flick eller pojk och jag ville ha nått neutralt. Så det fick vara. Blev ett ark med låtsas tatueringar åt Novah istället, en ny trollgubbe och en fisk :-) Så hon blir nog nöjd åtminstone. Aja, men iaf så efter det gick jag upp till skolan. 2 ½ timme för tidigt... Jippie. Eller inte. Efter många om och men vart klockan iaf dags för upprop. 14.50 så var det hela över. Tog dock en stund innan jag kom iväg. Inte så mycket klokare över huvudtaget. Hela grejjen kändes ganska onödig. Missade bussen hem så gick till fiket igen och väntade på att Martin skulle sluta. Gick och handlade lite mer på ICA som behövdes.

Det jävligaste med det hela är att dom hade inte gjort klart allting med schema å så. Så för sjuttielfte gången bokade jag tid hos SYV. Och sen ville idioterna att man skulle komma imorgon också för att diskutera ihop när sammhäll och historia ska vara förlagt! Ska läsa historia inte samhäll. Men det är samma lärare och idioterna har satt samhäll och historia samtidigt! Så då ville dom att man skulle komma imorrn med och diskutera det i gruppen som ska läsa de! Så dom tyckte jag skulle åka in imorgon igen kl 7.40 och vänta i lilla jävla skitVännäs till 14.05!

Pratade dock med rektorn och fick godkännande av honom att inte vara där imorgon. Sa som det var att jag är gravid och orkar inte en dag till med att bara strosa runt en hel dag. Sen sa jag även till om att jag måste frånvara på torsdag på grund av ultraljudet. Så det känns bra att fått godkännande av rektorn att frånvara första veckan åtminstone. Bara jag mailade läraren (som helt plötsligt försvann under uppropet) och berättade hur det står till.

Så är helslut just nu och har grymt ont i fötterna och benen. För att inte tala om höfterna! Fy sjutton! Aldrig att jag gör om detta på minst ett halvår iaf!

Bjuder även på bild ifrån imorse. Ibland älskar jag mitt hår! Tänk bara om man nångång hade tålamod att låta riktiga färgen växa tillbaks, men tar ju fan flera år! Och så mycket tålamod har icke jag!


Kommentarer
Postat av: Vicki

Är du mörkhårig egentligen?



Vicki

2009-08-24 @ 20:08:37
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Sandra

Usch det lät verkligen som en riktigt dålig dag, hoppas den blir bättre idag! Kramar swiitii

2009-08-26 @ 11:31:44
URL: http://newarrival.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej ida :-) De va ett tag sen...hittade hit via fias blogg. Kul att du snart är tvåbarns morsa...jag är det har två tjejer på 3 o 1,5 :-)

Känner du i gen mig?

Bor du i Hedemora BTW?

2010-01-08 @ 10:37:26
URL: http://alltisvart.blogg.se/
Postat av: Hanna

Föressten....ahh va du skulle passa i brunt hår med slingor. :-D

2010-01-08 @ 10:38:10
URL: http://alltisvart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0