Trevliga dagar =)

Gårdagen var helmysig. Först åt vi frukost sen gjorde vi oss i ordning och for ut till Holmsunds Tropikhus och tittade runt där en stund. Novah vart som vanligt helkär i de rödhandade tamarinerna där som vanligt. Sen gick vi upp till Nisses och tog en välförtjänt fika. När vi frågade Novah vad hon hade sett nere på Tropikhuset. Hennes svar: apor, ballonger och djur! Hon tyckte förövrigt att den juvenila kopparskallen var hennes och den adulta var pappas och att vi skulle ta med dom hem. Sen fick hon även handla en liten skallerorm. Fast det är en snäll skallerorm har hon försäkrat oss om flertalet gånger. Den där ormstackarn följer med nästan överallt.



Efter fikat vart det en sväng till Strömpilen. Hade tänkt spendera lite presentkort men hittade inget som var värt att spendera dom på. Känns som onödigt att handla kläder såhär på sluttampen. Så blev bara ett par duntofflor och raggsockar åt jag. Sen kunde jag inte låta bli att lägga lite av mina presentkort på Novah också så hon fick också ett par tofflor och så två par handskar :-) Martin fyndade en jacka.

Efter strömpilen så snurrade vi mest runt i stan. Fixade simkortet åt Marcus gjorde vi också ja...

Letat runt efter kälke till Novah har vi gjort i flera dagars tid nu. Men inte hittat nånstans! Inte på Coop Forum, inte på Barnens Hus, inte på Intersport, inte på Jula, inte på Willys, Rusta, Ö&B. For på Plantagen för att spendera lite tid och fixa fat till stora kaktusen och DÄR hittade Martin en kälke! Så totalt otippat att hitta det på Plantagen av alla ställen!

När klockan närmade sig 16.30 for vi mot Great Eastern där vi bokat bord. Åt en underbart god middag och till och med Novah åt lite mat! Alla var vi mätta och nöjda. Efterrätt var det inte äns att tänka på, för vi alla hade ätit så mycket mat så vi orkade verkligen inte haha. Om magen min känns sprängfärdig i vanliga fall så kändes den än mer sprängfärdig efter middagen! Sen bar det av hemmåt igen. Så tack än en gång för fantastisk trevlig middag älskling!



Sen i förrgår så frågade Novah efter att få gunga. Vi hade en gunga i taket i terrarierummet förut, men det var inte särskilt stabilt (den for i golvet....) Så kom jag ju på det att vi har ju faktiskt hoppgungan och den tar ju upp till 13kg och Novah väger ju bara 10kg! Så det vart att leta fram den igen. Och jädrar i min låda så kul hon hade i den! Hon gungade och hoppade och snurrade! Så bara för att man nästan är tre år gammal så behöver det inte betyda att man är för stor för en hoppgunga inte!





Sen för att ta lite gravidsnack också då. Hela gårdagen kantades av onda sammandragningar och mensvärk. Sen på kvällen när jag skulle gå och lägga mig så lossnade det lite smådelar av vad jag kommit fram till måste vara slemproppen. Idag har jag inte haft nå direkt onda sammandragningar utan bara vanliga icke onda sammandragningar. Har sagt till miniskrot på skarpen att ge sig nån dag till eller åtminstone tills nästa dygn!

Idag så byggde Martin ihop kälken och så gick vi ut så Novah fick åka lite. Glömde ju kameran inne såklart men hon tyckte åtminstone att det var skitkul att åka ner för backarna och stackars pappa fick springa och dra henne upp för backen ett oräkneligt antal gånger! Men kul hade hon och det var det nog säkerligen värt! Jag själv gick in lite tidigare än dom två eftersom jag blivit för bred om arslet så får inte ens upp täckbyxorna över rumpan!

Kommentarer
Postat av: Martin

Ha ha....De e min gumma de. Lill kopparn till Novah & Stor kopparn till pappa. Men bara pappa som sköter om. Eller hur mamman. Puss

Postat av: Anna

Hejsan hoppsan, vilken fin blogg du har!!! O vilken fin familj du har :-)

Söta Novah!!!



Hoppas nyår blev bra för er!

Kramar Anna

(Annaomasse FL)

2010-01-01 @ 09:58:02
URL: http://mrsannaeriksson.blogspot.com
Postat av: Jenny

Åh vad härligt allt låter! Simon är oxå galen i tropikhus, vi har ett fint i Malmö som vi åker till ibland. De har lösa & rätt närgågna silkesapor samt fria fladdermöss som sveper över skallen på en om man har tur ;-)

Spännande med sd!! & slempropp!! Jag blir ju alldeles till mig =) Himmel, snart har du ett litet knyte i famnen.

Kraaam!!

2010-01-01 @ 22:15:53
URL: http://humanimal.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh vad mysigt ni haft det!! :D

2010-01-02 @ 00:39:58
URL: http://bulleribang.blogg.se/
Postat av: luckeboi

vilken är din favoritserie? :)

2010-01-02 @ 00:59:55
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0