Närmar sig sakta men säkert!

Helgen har varit helt okej! Var på Wheels i lördags, himla mycket fina bilar! Dock så gjorde värmen och höfterna det till en mindre rolig upplevelse eftersom det gjorde så ont att gå efter ett tag. Det verkar iaf som det finns en lösning på mina studieproblem iaf! Ska till Syon åter igen idag och prata mer med honom och söka till komvux på SKOLA i höst så jag slipper plugga hemmavid!

Söndagen var helt underbar! Smorde in mig och Novah ordentligt med solskyddskräm och gick ut och fixade poolen (jag och Novah tog slangen, Martin sprang med varmvattenhinkar). När den var fyllt hoppade vi i där och plaskade och hade skitkul. Sen när vi vart fryssna så la vi oss på filt på gräsmattan och värmde oss i solen. Himla mysigt!

Gick in i ny vecka i söndags. 1 dag kvar till mitt andra delmål - att komma till v.10+3 utan blödning! Klarar jag denna vecka utan något knas så kan man nog börja slappna lite mer! För att jag är lite smått orolig kan jag inte sticka under stol med! Magen har börjat ändra form litegranna och kommit upp en svag hormonrand. Fast än är ju magen bara uppblåst, men det känns ju på nedre delen att den börjar bli fastare där. Bifogar två nya bilder, en vecka gamla dock, har inte hunnit med nå nya för den nya veckan. Magen är precis lika rund frammifrån som det ser ut på bilden!


Nu ska jag göra mindre rolig syssla! Betala räkningar!


Vecka 11: 28 jun - 4 jul 2009

Kroppen: Nu är det möjligt att ta reda på om det blir en pojke eller flicka. Tekniskt sett är det möjligt att ta reda på det tidigare genom ett blodprov, men denna teknik är alldeles nyupptäckt och har inte börjat användas ännu. Tekniken går ut på att embryots celler blandas med mammans blodomlopp redan tidigt i graviditeten och då kan man se om en Y-cell (för pojkar) finns med i blodet.

Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnas och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek.

Du är på dag 73 av 280. (26,1%).
Du är i vecka 11.
Du har gått 10 fulla veckor och 2 fulla dagar (v10+2).
Du är i 2:a kalendermånaden.
Du är i 3:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Lör 23 jan 2010
Du har 207 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kommentarer
Postat av: Vicki

Wheels har de motorcyklar med? Tycker jag känner igen namnet här nere i från men att det är motorcyklar.



Du börjar få riktig mage nu!!



Vicki

2009-06-30 @ 17:10:24
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0