Lugn helg

Helgen här har bara varit lugn och skön, fast endock så har vi faktiskt hunnit med en hel del. Martin planterade lite rosenbuskar längs husgaveln, bara hoppas dom tar sig. Vi har även målat staketet på altanen, vattnat gräset+rabatterna varje kväll. Novah var självfallet med och målade också!


Novah har haft sitt livs första vattenkrig också. Hon startade det själv.

Började med att hon skulle vattna gräset med vattenslangen, vilket hon skötte utmärkt! Sen av misstag så råkade hon spruta vatten på mina fötter varav jag säger att Nej, vattna gräset, INTE mamma. Ser bara hur det blixtrar till i ögonen på henne och hur det börjar slå busgnistor ur dom stora blå, kisar så som hon brukar göra när hon är extra busig å drar till med världens busigaste smajl. Höjer slangen prövande mot mig varav jag åter igen säger nej inte vattna mamma, vattna gräset, och backar undan. Det skulle jag ju inte gjort! Då börjar hon gå efter mig med slangen i högsta hugg, jag går åter undan igen och hon efter. Åh vi hade så kul! Vi skrattade båda två så jag trodde det skulle sluta med att vi båda låg dubbelvikta på gräsmattan av skratt. Efter en stund så var jag dyngsur eftersom den lilla trollungen lyckats komma ikapp mig några gånger. Tar en paus ifrån vattenkriget och går in och dricker lite. Berättar för Martin om vårat lilla vattenkrig där ute och han skrattar bara. Går ut igen och vattnar blommorna, sen kom Martin ut och tänder upp grillen inför middagen. Jag hade vid den tidpunkten lessnat på att bli jätteblöt så säger lite triggande till Novah att vattna pappa! Hon är inte sen med att börja skratta och blixtra ur de stora blå och höja slangen mot sin far. Martin hoppar undan och ner på gräsmattan istället. Novah efter honom med slangen. Men den fege fan gömmer sig bakom mig med motivationen att jag behöver vatten för att växa i färdriktningen! Aja, vi hade kul åtminstone! Och Novah framför allt hade väldigt roligt! Mindre roligt för henne var det dock när hennes far fick tag i slangen och började vattna buskarna men "råkade" (inte så mycket råkade egentligen) vattna henne också. Snacka om en liten tjej som vart paff när pappa vattnade henne! Hahahahaa, hennes min var oslagbar!


Huvva så tiden går sakta! Vill att det ska vara juni nu så man får komma på ultraljud igen! Men kan ärligt säga att jag börjar bli lite skraj inför det, tänk om det inte lever? Än mer rädd är jag för att det ska vara två! Martin har skrämt mig enda sedan vi fick plusset på stickan att vi kommer att få två denna gången! Tänk om han har rätt denna gången?

Kommentarer
Postat av: Vicki

Är du gravid igen??



Här har det varit en bra helg. Gjort en uppdatering precis.



Ni verkar också ha haft en mysig och trevlig helg.



Ha det bra,Vicki



2009-05-25 @ 20:29:15
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Vicki

Då får man GRATULERA!!



Har du varit på något ultraljud?? Så du vet när bebisen ska komma??



Japp, bara 3veckor till semester för min del!! När ska ni ha semester?



Vicki

2009-05-26 @ 20:07:28
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Vicki

Tror det är samma dag som min bror och hans fru ska gå på Ultraljud med. Så det blir en spännande dag!! Du får berätta hur det går?



Vicki

2009-05-27 @ 20:05:20
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0