*gäsp*

Idag är en trött dag eftersom jag lider av sömnbrist just nu. Först en lillskrutta som inte ville sova, utan ligga och läsa böcker. Var själv inte sova trött och låg och läste jag med. När jag väl var trött och ville släcka lampan så var inte hon så medgörlig. Men efter många om och men så lyckades jag övertala Novah till att få släcka lampan eftersom "mamma måste vila". Det är noga med att det heter vila, så att man inte råkar säga sova för då blir det kaotiskt och vilda protester! Sen började nästa bekymmer. Hur ska man ligga för att ligga bra? Väl lagt mig till rätta så kommer Novah och använder min skuldra till huvudkudde vilket resulterar i att jag inte alls låg så skönt som jag gjorde från början. Men det var ju så himlarns gosigt så bara att gilla läget.
Lyckades somna tillslut och då kom nästa problem. Sjuk karl som hostar. Precis när jag lyckats somna in så blir man väckt av att han hostar. Lyckas slappna av och precis sjunka ner i sömn så hostar han igen. Och så blev man pinknödig så var bara att kliva upp till toaletten. Väl i säng så vaknade miniskrot i magen. Lyckades lägga mig bra efter många om och men och somna. Så börjar han hosta igen. Så lyckas han göra lite uppehåll i hostandet. Ja då vaknar kaninen och börjar kasta runt matskålen istället! När hon väl slutat för en stund så man börjar få kunna somna igen så börjar fåglarna picka fönsterkitt ifrån fönstrena. Lyckades tillslut somna ifrån deras pickande. Och då var det dags för alarmet! Dags att kliva upp och göra Novah redo för dagis! Grejt! Försökte somna om efter det men då hade katterna kommit in, fåglarna pickade kitt och miniskrot vaknat i magen så då var det bara att kliva upp och koka sig lite thé och gröt med nykokt äppelmos. Mums!

Idag blir det att arbeta med första insändningen till webbdesignkursen. När den är färdig blir det att försöka fundera lite på ny design på bloggen. Känns som den behöver en uppdejt.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag som tyckte min natt var jobbig.. :)

Klart tösen ska ha trummor! Sonen brukar inte hålla på mer än 5,10 minuter i sträck & vi ber honom aldrig sluta så det har inte varit något problem här - bara kul!

2009-10-29 @ 21:41:22
URL: http://humanimal.blogg.se/
Postat av: Vicki

I morgon har jag tagit ledigt från jobb. Amelia ska ha lite halloween fest här hemma för sina kompisar. Så vi ska fixa och dona under dagen.



På lördag ska jag gå på teater med barnen fått biljetter via biblioteket.



Annars blir det en lugn helg eftersom Jonas jobbar.



Vicki

2009-10-29 @ 23:21:44
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0