Sjukling här hemma =(

Saxat ifrån jag skrivit tidigare idag:

Har inte fått sova en hel natt på jag vet inte hur många veckor. Dottern hostar så jag vaknar, när jag vaknar måste jag på toa. Jag vaknar när jag ska vända på mig då det inte är lika enkelt att vända på sig längre utan måste ta ordentligt stöd med armarna för att få runt mig. Och samma procedur där, vaknar jag måste jag kissa eller dricka.

Lyckades få tempen på dottern igårkväll och då låg den på 40.2. Så all energi gick åt till att försöka trösta å lugna jättehängig tjej Efter två isglass och febernedsättande låg tempen på 38.9. Nu på morgonen låg den på 39.8. Har inte lyckats få i nå febernedsättande och vägrar ligga utan täcke för då fryser hon. Fått i ½dl att dricka. Är helt matt å sover bara. Var vaken en liten stund på morgonen och somnade om igen, men tillräckligt länge för att hinna ta en temp och dricka lite. Ska till vårdcentralen idag med henne och kolla upp hennes hosta hon haft över en månad nu.

Hemma från flera timmar på VC. Hade akuttid kl 10.30, men fick inte komma in förens 11.30! Träffade läkarstudent å prata lite sen sitta å vänta minst 15-30minuter på att läkarstudenten skulle hämta doktorn. Novah hann å somna i min famn innan dess. Å när hon äntligen kom tillbaks så skulle vi till ett annat rum. Där blev hon lyssnat på hjärta å lungor, kände på nå körtlar vid halsen å kollad i hals och ögon. Möjlig ögoninflamation på g, inge astmatiska lungor, CRP på 66 (gränsen för virus går vid 50, över 50 är de nån annan infektion som jag uppfattade det) ingen behandling(!!!) trots att dom egentligen skulle gett det då (vilket han sa själv läkarn!) Dom frågade hur magen var på henne och då hade hon inte hunnit göra något där (avföring alltså) och dom frågade så att hon inte var lös å så. När jag kom hem var hon jättelös i magen. Ska man ringa in å säga de? Enda ordination vi fick var att dricka massor och febernedsättande. Självfallet hostade hon inte en ända gång bara för att vi väl var där suck. Läkarn vart inte imponerad när jag berättade att hennes förkylningsastma med kortisonbehandling inte blivit uppföljd, så blir väl kanske uppföljning på det med då. 12.40 var vi äntligen klara där! Efter att ha varit där i över 2 timmar!!! Är det akuttid de?! Imorgon ska vi in igen för att ta en ny CRP och kolla allmäntillståndet igen på henne. Blir hon sämre så ska vi ringa igen alternativt åka in på akuten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0