Dagens Barnmorskebesök!

Gick jättebra hos BM idag :-) Känner mig bra mycket lugnare ang. vaccin mot svinis idag iaf, så har nästan bestämt mig för att vaccinera. Hade det varit påtaligt farligt för fostret så kommer inte socialstyrelsen att godkänna vaccinet för gravida. Den dos vaccin man får innehåller mindre kvicksilver än en portion med fisk, och visst, fostret får en liten del av vaccinet, men det är så yttepyttelite fostret får eftersom det först passerar moderkakan som allting annat.

HB låg på 142, blodtryck 120/60 och hjärta pickade på med 142 slag i minuten. Och som gissat så låg miniskrot med största sannorlikhet med huvudet neråt och med sin rygg mot min rygg. Verkar vara favvoställningen. Tog inget SF mått eftersom hon inte mäter det förens i v.24. Så fick ny tid igen om 1 månad (på dagen nästan). Direkt när jag kom hem å vaknade miniskrot igen. BM är fortfarande jätteimpad över mitt HB haha. Å då hade jag inte ens tagit mina vitaminer och mediciner än idag!

Igår lyckades jag se miniskrot sparka flera gånger, är så kul å se magen hoppa runt hihi.

Trots att morgonen började allt annat än bra så vart besöket endå lyckat. 8 dagar kvar till nästa ultraljud! Är precis lika kul varje gång oavsett om det bara var nån vecka sen jag var dit senast! :-D

Kommentarer
Postat av: nitraM

Flåt för morgonen.

2009-09-09 @ 18:45:31
Postat av: Vicki

Dina vädern är ju jätte bra!! Har du inte börjar att äta järntabletter ännu?



Här är det fotboll för hela slanten i denna familjen!! Det är ju lungt under vinterhalvåret när fotbollen har sin vila.



Ser ni inte fotboll som Sveriges matcher?



Vicki

2009-09-10 @ 10:40:57
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0