Tack för den du!

I början av mars ansökte jag om att få fortsätta med distansstudier som skulle ha sin början i början av april för att vi skulle få behålla dotterns dagisplats, för det var det enda sättet för oss att få behålla den och få ha henne kvar på dagis någon dag i veckan, så hon får det där sociala umgänget hon så väl behöver. Väntade och väntade på besked, men inget besked kom. Första veckan i april ringde jag till syon och frågade hur det hade gått och fick då veta att rektorn inte ens hade kollat på mina ansökningar! Han hade haft en hel jävla månad på sig men ändå inte gjort det! Studierna skulle alltså börjat samma vecka som jag ringde... Hon sa att rektorn skulle kolla på det i slutet av veckan och skulle ringa, hade han inte ringt under torsdagen så skulle jag ringa på fredagen. Torsdagen kom och gick, ingen som ringde... Så klev upp tidigt på fredagen för att hinna med telefontiden och möts då av telefonsvararen som säger att han är på semester och är tillbaks på måndag! Den veckan kom och gick och ingen hörde av sig... Nu är det två veckor sedan studierna skulle börjat och inte fått besked ännu om varken bu eller bä! Så nu måste jag ta och säga upp dotterns dagisplats, vilket känns så där jävla kul med tanke på hur mycket hon tycker om sina kompisar och personalen där och säger att hon saknar dom när hon inte är där... Allt på grund av skolans jävla strulande! På sätt och vis känns det skönt att det inte blir nå mer studier, för jag har svårt som det är att hinna med vardagen, men på nått sätt tror jag ändå jag skulle klarat av de kurser jag sökte om... Men det som känns värst är att dottern inte kommer få träffa sina kompisar nått mer, och inga kompisar här på hemmaplan har hon heller, inte i hennes ålder iaf... Hon som precis äntligen börjat bli social av sig och inte lika instängd i sig själv. Hur fan ska man förklara för en treåring att hon inte kommer få åka på dagis nått mer på ett bra tag och inte få träffa sina kompisar? Så tack för den förbannade skitskola!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0