Rutiner... Vad är det för djävla påfun...

Rutiner... Vad är det för djävla påfund egentligen? Jag har aldrig varit en rutinmänniska, tills Hugo kom. Då försökte jag skapa rutin på sömn, mat osv, vilket jag inte lyckades så bra med eftersom jag samtidigt tillämpade fri amning (inga speciella tider, utan han fick äta när han var hungrig). Så det gick ju som på skit. Eftersom varken jag eller Martin har varit några rutinmänniskor så har vi aldrig haft några fasta rutiner hemma. Tack och lov så är Hugo en rutinmänniska, han följer sitt schema nästan punktligt, dagligen. Dock blir det ju lite fel i rutinerna under helgerna. Men han kommer relativt snabbt in i sina rutiner igen. Fast nu har hans matrutiner tagit ett stort steg bakåt... När jag började ge han fast föda så flöt det på så himla bra och gick fort framåt. Tills nu... Nu vill han inte alls ha fast föda längre, utan ska ammas. Från att ha ätit 3 mål fast föda om dagen med god aptit (1full portion gröt, 1halv stor burk mat vid lunch och andra halvan till middag), till att inte vilja äta alls, bara ammas... Även om jag trivs jättebra med att amma och inte vill sluta helt än på ett tag så känns det ändå som ett stort bakåtkliv. Men visst, hans övriga utveckling går framåt i rasande fart. Idag satt han minst 10min utan stöd och satte sig upp från att ha stått krypposition! Var första gången han satt så länge och satte sig själv ifrån krypstående! Sen idag har han även börjat med ett nytt läte han aldrig gjort förut. Så visst, den övriga utvecklingen är det inga som helst fel på! Han är så duktig så mammas killen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0