Städa städa städa... And I like it!

"Hela dan får hon arbeta,

hon får jobba,
hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
varje dag är det detsamma
här hon putsar,
där hon sopar,
så snart dom inte ropar,
det är ju hon som knogar
tills hon blir alldeles virrig,
darrig, stirrig.

Raska på nu, dumma flicka"

 

Typ så känns det ibland, man städar, putsar å fejjar men det tar aldrig slut och mitt i allting när man väl fått upp ångan så är det nå barn som inte vill vara med längre så då är det bara att avbryta. Vilket egentligen inte gör nånting, för jag älskar att umgås med dom också! Men just nu har jag kommit in i en sån där riktig städperiod där jag skulle kunna ägna hela dagarna åt att städa om det inte vore för barnen då förstås! Barnen går alltid först så klart! Alltid gjort och kommer alltid att göra!

 

Hugo har fortfarande sin matvägranperiod... Under en dag åt han hyffsat bra men nu är det tillbaks till samma igen... 2-5 skedar sen totalvägrar oavsett vad jag ger han. Funderar på om han hittat sin favoritmat och inte vill äta annat så tänkte införskaffa lite ny sådan idag på affärn, men inte en enda NaturNes för 6månader! Så det kändes sådär lagomt kul... Får be Martin handla med Sjötunga med potatis imorgon från stan få se om han vill äta då... Har även börjat försöka introducera välling till honom. Första 4-5 gångerna spottade och fräste han, nu så klunkar han girigt de första 10ml sen så tramsar han bara med flaskan å lyckas väl på sin höjd få i sig 10-20ml till innan han börjar spotta ut all välling som hamnar i munnen. Som max har det minskat 30ml i flaskan, fram tills idag! Då minskade det 50ml! Då var jag impad kan jag lova!

 

Nä, man kanske borde ta å sova nu så man vaknar pigg och fräsch imorgon! Får ju faktiskt riktigt långväga besök imorgon! Ska bli jättekul eftersom vi inte setts på fyra år! Tjillevippen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0