Sängockuperande barn!

*skrev igår kväll men somnade innan jag hann att skicka* Fränt! Hugo sover i sin säng! Visst, det lär ju knappast vara hela natten, men man får vara glad för det lilla. Senaste 2 veckorna har han somnat i vagnen på kvällen istället för i sin säng, han är så lättsövd i vagnen och somnar (tro det eller ej!) snabbast när pappa lägger han där! Men nu de senaste tre nätterna har han vaknat en timme innan han brukar vilja komma upp och somna om bredvid mig. Istället har han kommit på att han ska vara vaken drygt 2-3 timmar!! Vilket alltså innebär att jag får en timmes mindre egentid på kvällen + att hugo inte gör natt helt förrän vid tolv-ett istället för 22.30 som tidigare. Ikväll fick Novah för sig att hon skulle sova inne hos mamma och pappa, och klart hon måste få göra det då! Men, det resulterade i en jättehypad Hugo som tyckte det var jättekul att storasyster låg i samma säng som han, och han skulle bara busa och definitivt inte sova! Efter en lång stund med bara bus gav jag upp och la ner han i sin säng. Tog en halvtimme med fån-gråt och skrik innan han somnade. Jag vyssjade och sjöng och till slut lade han sig ner frivilligt! Smekte han på ryggen och fortsatte sjunga och efter en stund sov han! Han har alltså inte sovit i sin säng på drygt 2-3 veckor och det tog bara en halvtimme nattning innan han sov! Ska bli kul att se hur länge han sover där... Han somnade iaf vid 23.05. Brukar ju säga åt dom att man inte busar i sängen, speciellt inte när det är sovdags. Men det är så svårt att avbryta dom när dom har så härligt kul ihop! Men nu blir det god natt för jag å, så jag orkar med vildbasarna imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0