Tror min lilleman har börjat uppskatta gos...

Tror min lilleman har börjat uppskatta gos och mys mer och mer. Senaste tiden har han kommit på att han ska ligga och sova på min arm, vilket jag så klart tycker är supermys! Hugo tycker även om mjuka saker och att gosa med allt som är mjukt. Han brukar ta kuddarna ifrån soffan och bära runt på, lägga kudden på golvet och så lägger han sig på den. Allt som är mjukt ska han pröva att ligga på. Gulligast var nog när han kom på att han skulle lägga sig på en mjukt stoppad socka som bara var några centi stor och som satt i en pek-känn-bok, men det gick som inget bra och då blev han jätteförtvivlad. När man bär på honom kan han lägga huvudet mot en och vill att man ska lägga kinden mot hans huvud. Gör man inte det så lägger han huvudet mot en upprepade gånger tills man gör det. Igår visade han även för första gången att han ville att jag skulle pussa honom! Han satt i mitt knä å så la han huvudet bakåt å tittade på mig med öppen mun(så där typiskt bebispussar...) så gav han en liten puss. Och direkt efter gjorde han likadant igen och nöjde sig inte förrän han fått fem pussar. Igår såg vi även att han verkligen visade vad han ville ha. Han pekade på vattenglaset och lät som han gav oss utskällning tills han fick vatten från glaset. När vi var ut i köket pekade han tydligt på bananerna och samma procedur där. Han har även lärt sig vart ödlan är någonstans :-) frågar man vart ödlan är så tittar han mot där den är :-) lampan, bollen, Novah och katten har han kunnat länge visa vart de är. Men än så kommer inga direkta ord. Fast igår när han tittade på ödlan lät det nästan som han viskade ödla haha. Han har ju sagt en del, men tror det är mest lyckoträffar, för han har bara upprepat det några få gånger sen har han lagt ner det.


Kommentarer
Postat av: Vicki

Har ni kommit hem nu eller ni är fortfarande i väg?

Vad händer hos er idag?



Gott Nytt År,Vicki

2010-12-31 @ 09:03:47
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0