Första besöket avklarat!

Hade under gårdagen inte kännt nå rörelser från morgonen så ringde förlossningen och fick komma in med tanke på min historia. Att folk säger att det är normalt att det blir lugnare ibland och mot slutet det skiter jag fullkomligt i. Hade jag litat på vad andra sa med Novah hade hon inte funnits i livet idag, för då fick jag också höra av "alla" (inkl. mvc barnmorskan) att det var fullt normalt... Yeah right...

Men åter till igår iaf :-) Fixade så Novah och storebror fick komma till granne och så for vi in. Ringde även den mer långvariga barnvakten utifall att vi skulle behövt stanna en längre tid, sa att vi hör av oss igen när vi vet mer.
Hade försökt med att buffa på magen, dricka kallt, äta surt och sött, sitta obekvämt, ja allt som brukat fått igång miniskrot.

Kom in, barnmorskan där klämde och kände på magen och miniskrot och även hon sa de att fick inte nå gensvar som man brukar ska få när man trycker å klämmer. Men miniskrot ligger åtminstone fortfarande fixerad. Hon tog fram en tratt och lyssnade på hjärtljuden och sa att det pickade på bra! Även Martin fick prova lyssna med tratten. Sen sattes det CTG och strax efter att hon slagit på maskinen så kom miniskrot igång och levde rövare hela halvtimmen som vi låg där med CTG. Efter en halvtimma så kom barnmorskan in igen (vilken förövrigt var densamma som jag pratade med på telefon) och sa att allt sett bra ut. Bara en pytteliten sammandragning hade registrerats under den halvtimmen.

Skulle få prata med en läkare sen också så vi fick gott vänta en stund till innan vi fick fara hem. Sitter där och väntar och tillslut kommer läkaren. Både jag och Martin håller på att dö då och får hålla igen skrattet! In kommer en människa som ser ut som en sämre kopia utav Sickan i Jönssonligan! Han kände sig så lugn med vad som CTG maskinen registrerat och vad barnmorskan berättat så han ville inte göra några vidare kontroller heller, vilket kändes helt okej. Så då for vi hem igen. Hela vägen från att CTG sattes 23.15 tills att jag somnade strax vid 2 höll miniskrot låda, vilket kändes väldigt fantastiskt! Nu hoppas jag att nästa besök på förlossningen leder till att vi får träffa miniskrot!


Kommentarer
Postat av: J U L I E

"Fixade så Novah och storebror" inte har väl ni ett barn till?

Skönt i varje fall att allt gick så bra trots att ni får vänta på miniskrot lite till. Håller tummarna för ett skrikande möte (från miniskrots sida ;-)) nästa gång ni åker till förlossningen.



Kram

2010-01-02 @ 15:59:36
URL: http://juulieee.blogg.se/
Postat av: Emma

Tänkte samma som julie, har ni ett barn till?

Skönt att det gick bra ändå =)

Kram

2010-01-02 @ 16:34:57
URL: http://emmalajnens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0