Mysko uppvaknande

Hade inga direkta problem att somna inatt och sov väldans gott. Ända fram till strax innan 3slaget, vaknar och är klarvaken med känslan att det hänt något eller att något ska hända. Vad får jag inte fatt i. Funderade på om Novah höll på att vakna eller hade vaknat så låg och lyssnade efter om hon var ledsen, vilket hon alltid är när hon vaknar upp och är själv. Men inget hördes innifrån hennes rum, så gick upp och tittade efter och då låg hon där och sov så sött och drog tunga timmerstockar. När jag vaknade hade jag även en relativt kraftig sammandragning, som dock inte gjorde ont och släppte efter ca minuten. Så tänkte ju självfallet tanken om det var på G eftersom jag vaknade så tvärt. Men det kom ingen mer sammandragning heller så det var det ju inte heller. Så vart ju så klart rädd att det hänt nått med miniskrot så buffade en stund på magen tills jag fick gensvar. Då kunde jag lugnt somna om igen.

Men sen vaknade och somnade jag om och om under restrerande del av morgonen och hade sammandragning vid varje uppvaknande, men somnade om lika fort igen. Sen har dom kommit och gått med 15-40 minuters mellanrum under hela förmiddagen, vissa har även gjort ont så att jag fått fokusera på andningen. Om man ändå kunde få veta att nu, inom närmsta 1-2 dygnen kommer det dra igång ordentligt så man kan ta å ringa upp mor så hon är här i tid. Det jävliga är ju att med min tur så kommer det med största sannorlikhet sluta så fort jag postat detta inlägg eller så kommer det fortsätta så här i några dagar. Så om ni tror jag har nå större förhoppningar på att "this is it" så får ni tänka om...

Vilket fall så klev jag upp när Martin klev upp, så gjorde ordning Novah för dagis å vinkade av dom när dom for iväg =)

Kommentarer
Postat av: Tova

Åh, det där med att vakna vid 3-slaget upplevde jag hela veckan innan förlossningen. Hehe.



Vågade inte heller tro att något var på G när jag fick mina första lätta förvärkar i lördags, men grabben hade ju mer bråttom ut än vi nånsin kunnat ana :P Nu har man kunnat smälta detta lite iaf och vi myser just nu för fullt med lillpyret här hemma.

Hoppas det snart är på G för dig med, ska följa med spänning ;)

2010-01-20 @ 20:53:34
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Marie

Låter ändå onekligen som att kroppen är på gång! Trist att det var ett falskalarm, men något är ju på gång iaf, då de kommer så pass ofta! kram

2010-01-21 @ 11:29:33
URL: http://bulleribang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0