Snart BM dags

Sitter och laddar inför att fråga om BM kan kolla om tappen börjar bli mogen och om hon kan göra en hinnsvepning. Orkar verkligen inte med huvudvärken, illamåendet, stressen och paniken (inte kring förlossning utan för annat kring graviditeten),  foglossningen som gör att man inte kan gå normalt. Känns som dumt att fråga om en sån sak när jag egentligen borde vara glad och gilla läget över att graviditeten kommit så pass långt. Men hade ju som inte riktigt planerat att må så här sista veckorna. Har ju verkligen sett fram emot sluttampen och så blir det såhär? Det är ju inte så att jag är otacksam för att graviditeten varar, för det är jag inte. Är verkligen jättelycklig över att få ha kommit så här långt. Men att hela tiden gå med huvudvärk som skapar illamående och paniken över att något ska gå på skit sista tiden så att det inte blir någon bebis. Då känns det bättre att ge det en chans att sätta igång utan massa kemikalier så att jag kan känna mig lugn och kanske må bättre igen. Förstår inte att jag fortfarande är rädd att något ska hända på slutet. Men hur mycket jag än försöker komma ifrån det så går det inte. Men jag orkar verkligen inte må så här längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0