Busisarna

Har börjat ge Hugo flera mål mat om dagen. Så nu äter han frukost, lunch, middag och kvällsmål. Ammar innan han somnar och så några gånger under dagen. Mest förtjust är han i gröten, men resten går ner lite av åtminstone. Lär väl bli mer och mer ju mer han vänjer sig vid det förhoppningsvis.
I måndags började han rulla från rygg till mage och nu gör han det obehindrat. Tidigare har han bara rullat runt helt när han legat i sängen, men nu gör han det även på golvet. Han har även börjat med att ska ligga på golvet och leka med storasyster. Jättemysiga ihop är dom! Novah måste vara världens bästa storasyster åt honom, så go och snäll hon är med honom asså! Jag blir så varm i hjärtat när jag ser dom leka ihop.
Visst, hon blir ganska frustrerad på lillebror som tar duplot hon bygger med och rasar tornen hon byggt med klossar och sånt. Men det är ju som sånt som hör syskon till. När jag blir frustrerad på Hugo så kommer hon till hans försvar å säger: men bebisar gör så!
Så har hon börjat säga om nästan allt jag säger till henne att låta bli; "men flickor gör så". Vissa gånger är hon jättesöt i sin rabiata treårings-fas, å vissa gånger vill man sätta henne på första bästa flyg till mormor eller farmor. Att ha treåring är verkligen den största tålamodsprövning jag haft. Det känns som att klarar jag och pappan detta så klarar vi verkligen allt!
Nu har även Martin varit så duktig så han har målat köket, spacklat och slipat Novahs rum, så i helgen ska vi fixa färg till Novahs rum. Så duktig han är min karl!
Bytte bil gjorde vi igår också så nu slipper vi den där förbannades helvetes skitvolvon och åker äntligen tyskt igen med ringar i grillen! Precis som det ska vara!
Har fixat till bloggen igen som det kanske syns. Vill du ha hjälp att fixa till din blogg eller hemsida så kolla in på Trolltokas Webbdesign.
Nu luktar kycklingen i ugnen färdigt så ska ta hand om den! Tjillevippen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0