Vart är min goa glada bebis?

Sen tänderna började komma så försvann min tidigare så fantastiskt goa och glada bebis och ersattes av en rastlös, gnällig, gnölig bebis som tycker att han inte har något större behov av att sova. Nu när bägge tänderna brutit igenom så vill han inte sova några längre stunder på dagen och denna vecka verkar min egentid på morgonen ha försvunnit också. Visst, är bara två dagar än så länge som han sovit oroligt på natten och detsamma på dagen, men gnölig och gnällig har han varit sedan helgen.
Jag är ju som van med att min bebis sover till 9-10 på morgonen och sover ett gäng med timmar mitt på dagen. Men nu sover han max 1 timme mitt på dagen 2 gånger. Hinner precist påbörja att göra något vettigt så vaknar han och är gnölig och ingenting roar honom utöver att vara i famnen när man går runt med honom. Men man bär inte gärna runt på en 9kgs klump på en arm några längre stunder åt gången.
Är nästan helt säker på att det är tänderna som ställer till det hela...
Förra veckan så låg han ju gärna på golvet och lekte med Novah och mig, men denna vecka verkar inte det duga alls...
Sedan han föddes har vi inte haft en enda vakennatt (peppar peppar) och han har aldrig varit så här tröstlös som han varit nu hittils denna vecka. Utan han har nöjt sig med att få vara i famnen och gosa om han lessnat på att leka i babygymmet/sittern/gåstolen. Men nu? Ingenting som är särskilt roligt förutom att bada och duscha.
Satte ihop sittdelen till vagnen idag och det uppskattades mycket av honom! Fast det blev jobbigt åt han när Novah gick framför vagnen så han inte såg henne.
I söndags fick vi även besök av Novahs kuvöskompis och hennes föräldrar. Jättetrevligt att träffa dom igen! Var tre år sedan sist vi träffade dom. Helt sanslöst egentligen att man träffas så sällan när man bara bor 4 mil ifrån och det tar typ 30-40minuter att åka dit.
Nä, nu ska jag försöka muntra upp min lilla suris igen med en dusch... Fast han lär ju bli råförbannad när det är dags att sluta duscha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0