Quick update

Ja, nu är det minsann dags för en uppdatering igen... Man har som inte riktigt tid som tvåbarnsmamma till aktiva, pigga småbarn. Men jag är inne och läser bloggar åtminstone, även om jag själv inte hinner med att blogga så jättemycket. Visst skulle jag väl kunna blogga oftare även när Hugo är i famnen men vill gärna ha bägge händerna tillgängliga när jag ska skriva och sitta bra, får så ont i nacken annars!

I måndags var vi på Novahs dagis då dom hade grillkväll. Vi hade även med oss tre styckna ormar som vi visade för barn och föräldrar och som dom fick prova hålla i känna på. Var väldigt populärt och uppskattat både bland barn och vuxna! Novah var så stolt när hon fick visa upp sin Tarzan och sin Gimmli. Ormar vad på tapeten i flera dagar sen på dagis! Dom ritade ormar och ormmönster, pratade ormar osv.

För nån månad sen så for ju jag och Hugo in på akuten pga att han hade jobbigt med RS-viruset. Idag var det Martins tur att fara in med Novah på grund av att hon haft det så jobbigt med hosta ett längre tag igen. Till att börja med var det bara på nätterna hon hostade jätteilla, så började inhalera henne morgon och kväll med både Airomir och Pulmicort men det har som inte hjälpt, och nu de senaste två dagarna har det även varit dagtid. Även om nätterna varit värst så idag har inte hostan varit nå frän alls även på dagen, är förvånad över att hon inte kräkts av allt hostande hittils. Fick alldeles just ett mms från Martin där han skrev att hon nyligen inhalerat adrenalin. Det gjorde dom ju med Hugo också när jag låg inne med honom. Urs, hoppas det går bra för min lilla flicka! Känns inte bra i mammahjärtat att inte kunna vara med på sjukhuset! Tur i oturen så är hon ju pappas flicka till 100% så känns bra ändå. Men just det här att gå hemma och vänta och inte veta vad som sägs osv. Är ganska påfrestande. Inte för att jag tror att inte Martin och Novah klarar sig bra ändå, det vet jag att dom gör.

Annars så har vi idag varit och handlat en fyrhjuling åt Novah, en bättre begagnad till superpris! Blev även lite nya blommor till min rabatt som vart tom efter att jag rensat ogräs och morötter och smultron till trädgårdslandet som Novah fick så. Hugo fick sig ett par knallgröna hörselkåpor med döskallar på. Sen av en slump idag trillade jag in på en bilddagbok med reptiler och såg att Ozzy ska komma till Sverige i september! Både jag och Martin är ett stort fan av Ozzy och Martin har försökt gå på Ozzykoncert fyra gånger tidigare, men varje gång han köpt biljetter har det blivit inställt. Så gick in och kollade på Ticnet vad biljetterna låg på och om det fanns några kvar... Sen informerade jag Martin av detta som kom av sig alldeles med grillningen och vart alldeles till sig och totalt i eld och lågor! Shit asså, skulle haft kameran redo och filmat hans reaktion när jag berättade att Ozzy kommer till Sverige igen i september. Under de fyra åren vi varit tillsammans har han hela tiden sagt att kommer Ozzy till Sverige igen ska han dit, kosta vad det kosta vill. Under hela måltiden så satt han som på nålar och var otålig och ville till datorn och kolla biljetter. Väl efter maten så visade jag han biljettpriserna och vilka platser som fanns kvar, tror ni han vart ännu mer eld och lågor när han såg priserna?! 2st biljetter gick på 710:- inkl. alla avgifter. Alltså 710:- för TVÅ biljetter! Visst, inte världens bästa platser men ändå! Så den 7e september far vi ner till Svearikes hufvudstad och tittar på Ozzy Osbourne! Så vi skiter i semester i sommar och lägger semesterpengarna på det istället! Barnen dumpar vi av hos min mamma, det har vi redan gjort klart med haha.

Fan... Det vart inte så snabb update ändå det här!

Kommentarer
Postat av: Vicki

Har Novah astma??



Var det stora ormar ni hade med er till förskolan?



Vicki

2010-06-14 @ 17:09:39
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Vicki

På semestern blir det olika weekend äventyr. Det första äventyret går till Astrid Lindgrens värld + Karlskrona. Sedan när släkten från norrland kommer ner blir det Jylland och legoland. Det helas lär avslutas med en Prag resa för min och Jonas del utan barn.



Sedan hoppas vi på massa sol och bad och lite små äventyr.



Några planer själv?



Vicki

2010-06-16 @ 21:25:01
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Z

Vart fick ni tag i hörselkåpor med döskallar på?

2011-05-19 @ 21:41:14
URL: http://awomantolove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0