Jippie!

Tänka sig, blev morgon igen idag också! Fränt va?

Är ju nästan lika mycket surprise som att det kommer snö på vintern! Haha. Jag fattar inte det fenomenet. Första snöfallet söder om dalälven så heter det direkt "snökaos", folk kör av vägen korsan och tvärsan. Direkt när det kommer några snöflingor så "överraskas" folk söder om dalälven av det. Men vadå? Snö kommer på vintern! Samma sak varenda jävla vinter.


Inte varnas det om snökaos här uppe i norra halvan av landet inte. Igårkväll när jag gick och la mig så hade vi några få centi snö, kan det ha varit 2-3 centi kanske? Nu när jag vaknade och tittade ut så ser det ut att vara närmare en deci. Och det är fortfarande som en tjock dimma med snöfall ute. Borde inte det klassas som snökaos också? Tycker nästan det är lite diskriminerande ;-) *asg*


Jag förstår bara inte detta fenomen. Kan någon förklara det för mig? Hur i helvete kan det vara sånt kaos vid varje års första snöfall söder om dalälven när det faktiskt kommer vinter VARJE år?


Jag är faktiskt jätteglad att det kommit snö! Får gärna komma en halvmeter till! Det är ju så kul att leka i snön med barnen, blir så ljust å vackert ute.. Bara dom kunde ploga också... Kan slå vad om att dom INTE kommer ploga här ute förrän ikväll... Fast det är ju så det är när man bor på landet, sånt som hör till och sånt man får räkna med. Men tyvärr så får jag nog hoppa över lite längre vagnspromenad med barnen idag då. Annars kommer ståbrädan få gå som plog och såååå bra kondis har jag inte än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0