Ida betyder flitig

Till att börja med så har jag varit grymt duktig idag! Morgonen börjades med att skura micron och röja av det lilla som fanns på diskbänken och chokade igång diskmaskinen och småpysslade på litegranna. Putsade lite här och lite där. Lekte med barnen och fördrev tiden tills att klockan skulle bli tillräckligt mycket för att lägga Hugo och solen gått upp lite mer. Sen ut på promenad. Blev 2km på snöväg med Novah på ståbräda. Blir ganska tungstyrt!

När Hugo väl sov så började jag skura ur ugnen. Men tyvärr sov han bara 45minuter, han som i vanliga fall brukar sova minst 3 timmar! Men tack och lov så var han så snäll och go så jag fick fortsätta städa trots att han var vaken! Han lekte lite med dammsugarn, åt lite majskrokar, drack lite vatten, klättrade lite här och var, etc. Hann iaf att få putsa nääästan alla fönster (så när som på 3st...) och så skrubba ur duschkabinen. DET kan jag säga inte var någon lätt historia med en duschtokig liten kille vaken... Direkt dörrarna är öppna in i duschen är han där på två röda. Men det gick iaf. Hann dock inte skrubba lika mycket som jag ville, men det får duga iaf.


Sen har vi mest myst och lekt idag. Och försökt få Hugo att sova mer... Men det kan jag ju säga att det var en dödfödd idé... Inte förrän strax efter 16 somnade han i min famn, la ner han i sängen och han sov... Men då skulle ju Novah prompt gå på toa och glömma ta papper först och satt och ropade så han vaknade igen... Tror han sov 5-10 minuter. Jej!!! .... Eller inte.


Jaa... Impregnerade mina nya skor jag fick av älskling i helgen också! Känns riktigt skönt att äntligen ha ett par varma, hela, goa vinterskor!


Så ja, idag har jag varit riktigt flitig! Enda negativa är väl att händerna är jättetorra och nariga efter allt vatten och skurmedel i två dagars tid. Har förvisso lite (läs mycket) städning kvar att göra, men en bra bit på vägen är jag nu iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0