Pust, stånk och stön! Snörvel, host och kr...

Pust, stånk och stön! Snörvel, host och krax! Är väl typ så det låter här just nu. Har blivit dyngförkyld. Känns inget fränt alls. Vaknade med feber i morse på 38.2. Några timmar senare hade tempen ökat till 38.6 och för mig som har en normaltemp på 36.7 så är det mycket! Trodde helt ärligt att jag inte skulle ta mig ur sängen alls i morse. Men efter mycket tjat från skatterna och stor kraftansträngning så lyckades jag ta mig upp. Hugo körde helslut på mig innan det var dags för lunchsov... Är ju så mycket nytt och spännande hos mommo som man inte får röra. Novah är ju tack och lov ganska skötsam av sig och kan acceptera att mamma måste få vila. Men det kan ju som inte Hugo. När klockan väl blev sovdags för Hugo var det nästan så jag jublade! Brottade ner han i vagnen och nattade honom, tappade upp ett hett bad åt jag och slog igång en film åt Novah. Hann väl ligga i badet 5minuter innan pappa min kom. Så då fick Novah lite filmsällskap iaf medans jag badade. Efter badet kände jag mig hyffsat pigg faktiskt. Iof så kan ju även dom två alvedonen vara en bidragande orsak till det också. Igår hade jag mest ont i halsen med idag har det varit feber och hosta istället. Hostan håller på att göra mig tokig. Men min snälla pappa tog med sig Novah när filmen var slut och for ner på stan och skulle handla slemlösande hostmedicin åt mig som tur är. Så nu när dom är iväg passar jag på att bara ligga i soffan och vila och njuta av tystheten. Är inte ofta den chansen ges så likabäst att njuta nu! För erfarenheten säger att det brukar inte ta långa stunden innan lilleman vaknar om jag lagt mig för att vila! Lugnet före stormen ni vet ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0