Fler macarons!

Utan att skryta så måste jag nog ta och erkänna att jag verkligen är awesome på att baka!

Macarons som ska vara så svåra och trixiga att få till... Har på två dagar gjort två olika macarons (samma recept som igår men med lite modifikationer) och lyckats med bägge två! Visst, dom hade ju gärna kunnat vara liiite slätare. Men för att bara ha gjort dom två gånger med ett egenmodifierat recept och en fryspåse som sprits så måste jag säga att jag är mäkta nöjd över resultatet!

Idag blev det chokladmacarons med apelsin/chokladfyllning.

Grundreceptet är det samma som jag använde igår, men tog 2tsk mindre florsocker och tillsatte 2tsk kakao istället. Sen smörkräm detsamma, fast smaksatt med kakao, juice från ½ apelsin och rivet apelsinskal från 1 apelsin.


Kommentarer
Postat av: J U L I E

Men för tusan, syndade du med? :p Hur smakade Macaroonsen då?? Det är då tur att vi inte bor nära för då hade du inte haft några kvar ;)

2011-01-20 @ 20:31:38
URL: http://juulieee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0