Härlig dag! Idag har jag och barnen haft e...

Härlig dag! Idag har jag och barnen haft en härlig dag tillsammans. Vi började morgonen med frukost i vanlig ordning. Sen påbörjade vi att städa lite smått. Men det gick ju sisådär. När det var dags för Hugo att sova klädde vi på oss och gick ut alla tre. Hugo nerbäddad i vagnen. Gick på en kort promenad på 10minuter sen sov Hugo så då gick jag och Novah tillbaks hem till gården och lekte i snön. Novah klättrade i träd, kastade snöklumpar och skottade snö och jag lekte med henne och fotade lite. Sen gick vi in medans Hugo sov kvar ute i vagnen. Vi plockade undan det sista som vi inte gjorde på förmiddagen. När vi plockat färdigt så tog vi fram hennes spargris hon fick i julklapp för att måla. Så hon satt och målade sin gris omsorgsfullt medans jag satt och tog det lugnt en stund. När Hugo väl vaknade vid 15.30 så fick dom lite försenad lunch i form av korv med bröd. Sen har vi mest lekt. Men visst, inte har dagen varit helt rosaskimrande inte! Nej nej! Långt långt ifrån... Hugo är mammigare än mammigast. Alltså mer än han brukar! Och Novah är i sin underbaraste treårstrots, frågar varför på allt, skiter totalt i vad jag säger om jag inte ryar i, vilket är väldigt frustrerande för oss alla. Det spelar ingen roll hur mycket vi försöker förklara varför det är så viktigt att lyssna... Är sådana gånger man känner sig som världens sämsta mamma. Hoppas bara trotsen går över snart, annars blir vi nog galna hela högen.


Kommentarer
Postat av: Helena

Mysig dag ni verkar ha haft... trots lite 3-årstrots & annat :)

Kram kram

2011-01-03 @ 23:25:59
URL: http://zelwil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0