Nöjd med livet!

Även om det finns lite man skulle vilja ändra i livet så är jag faktiskt ändå helt nöjd med mitt liv som det är. Om jag ska vara helt ärlig så kommer jag faktiskt inte på något som jag skulle vilja ändra på. Känns faktiskt ruggigt skönt att vara så tillfreds med det man har. JO! Nu kom jag på en sak jag skulle vilja ändra på, skulle vilja ha släkt och vänner närmare. Men det är nog faktiskt det enda också.

Och jag bara älskar vårat hem! Även om det är en del damm i hörnerna och ganska stökigt (det kan jag inte krypa under stol med!) ganska ofta, så är det faktiskt ändå mysigt! Det är helt enkelt vi! Det syns att det är någon som bor här och att man är långt ifrån sjukhusmiljö :-)

Som idag, en helt fantastisk dag! Har knappt varit innomhus idag, förutom när man varit in på toaletten. Varit underbart väder, bortsett från blåsten. Fixat och grejat i trädgården. Efter middagen så vart det att bygga utebur åt Fia. Blir nog kanon när det blir helt färdigt. Hann färdigt med buren i sig och sätta nät, nu är det bara att bestämma placering och fixa hus inne buren. Innan middagen vart färdig satte jag mig i soffan och solade en stund och de var så ruskigt skönt! Var riktigt nära på att somna, men då ropade Martin åt mig att duka. Så då var det bara att kliva upp från soffan och duka :-) Åh det vart riktigt kanonmiddag! Grillade fläskkotletter m. vitkålssallad och aioli. Mmm.. Smaskens! Hm.. Nu vart jag ju hungrig igen! Det där med att gå ner i vikt sket sig ganska rejält. Eller ja, ligger iaf fortfarande på 2kg minus så är ju ganska okej. Men men, vi får väl se när jag orkar ta tag i vikten igen. Men känner jag mig själv rätt så lär det nog ta ett tag innan man får upp motivationen tillräckligt. Ska väl iaf försöka äta lite mer rätt å inte en massa skräp. Får se hur det går. Urs fy fan.. Känner mig som en uppblåst heliumballong som har nära till att explodera just nu. Även om jag lider (eller ja lider gör jag ju inte mer än psykiskt!) av 15kgs övervikt så är jag tillfreds med livet! Visst skulle det vara kul med en kropp som man är nöjd med och så att man kan känna sig snygg och sexig inför sin partner, men jag vet ju att han älskar mig endå! Så länge han älskar mig och min kropp som det är så är jag nöjd!

Nä nu blir det att slänga sig i duschen innan American Pie Presents: The Naked Mile, börjar :-) Till den blir det fanimej ett fotbad! Känns som om fötterna behöver det efter att ha gått barfota i crocs en hel dag!

Kommentarer
Postat av: Vicki

Hur gör du vitkålsalladen som, bara vitkål?



Vicki

2009-05-17 @ 17:08:22
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hej Ida!

Låter som om ni också haft en bra dag i sommarsolen! Skönt! Jag smet ut och solade redan sju i morse, vem vet när man får chansen efter Lillan har vaknat liksom?!

//Johanna

2009-05-17 @ 19:20:32
Postat av: Vicki

Hon gillar prinsesskläder men det ska vara när hon har tänkt det. Sedan är hon inte den tjejen som klär ut sig så ofta.



Är allt bra hos er?



Vicki

2009-05-19 @ 21:31:37
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0