En stund av glömska

Min amningshjärna har hjälper starkt till med att utplåna mitt redan så dåliga minne. Fast denna gång var det inte så farligt jag glömde, bara lite mer av vad jag egentligen skulle skriva om idag.

Trots att barn är sjuka och den äldsta grymt lättstött som sjuk, så kommer där ändå några ljusglimtar som får en att orka med allt gnällande och gråt och skrik ifrån bägge håll. Igår kom två sådana tillfällen.

Det började på morgonen med att Novah frågade om Hugo fick ligga brevid henne, så jag flyttade honom till andra sidan av mig så att han låg mellan mig och Novah. Först började Novah med att prata lite med honom och gosas lite, sen tog hon upp en bok och började läsa saga för Hugo. Så himla gosiga dom var!

Sen på kvällen satte hon sig i soffan och frågade om Hugo fick sitta i hennes knä! Så då la jag Hugo i hennes famn, och han låg där någon minut innan han lessnade. Gosisarna mina! Har bild på det, men kameran ligger i hyllan och Hugo ligger i min famn och sover, så får ta det sen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0