Apropå sovning så måste jag ju berätta att...

Apropå sovning så måste jag ju berätta att vi nu inför jul (och även andra tillfällen vi sover borta) investerat i en resesäng till Hugo. Hade ju aldrig någon sådan till Novah, behövde som aldrig det. Eftersom Hugo är i sådant behov av sina tidsrutiner så var det lika bra att investera i en resesäng. Är ju som säkrare när man sover borta och lättare att hålla på rutiner om han har tillgång till ordentlig säng som det inte är risk att han ramlar ur. Fick hem sängen i måndags. Tänkte att det var lika bra att vänja in han på den lite innan vi åker iväg så han inte slår totalt bakut borta. Bättre att han surar ur sig hemma i så fall. Så jag bäddade ordning sängen till honom och så körde samma nattrutin som vanligt och han somnade direkt! Precis som vanligt! Enda skillnaden var att han sov till 23-00 innan han vaknade och ville upp till mig och äta och somna om. Så idag tänkte jag pröva med att söva om honom i resesängen. Satte mig och ammade honom när han vaknade (hörs fort på hans gråt om han tänkt somna om själv eller vill äta). När han var färdig la jag ner honom igen och stoppade om honom. Visst, blev lite protester, men inte nämnvärt mycket. Hoppas det går lika bra nu när vi ska sova borta! Ska försöka hålla mig till hans rutiner iaf, även om det brukar vara lite svårare när man inte är hemma. Även Novahs sovrutiner har fått in ett nytt moment denna vecka. Hennes VHS spelare har kastat in handduken och sagt upp sig... Hon som är van att få somna till film! Snacka om katastrof! Men Tillslut löste det sig med att hon fick lyssna på saga på skiva :-) Efter några om och men så gick hon med på det och accepterade det. Detta har även inneburit att en ny sak har kommit upp på hennes önskelista; vhsspelare och dvdspelare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0