Envis rackare han är den där Hugo! Ikväll ...

Envis rackare han är den där Hugo! Ikväll har Martin varit så snäll så han har underhållit Hugo medans jag fått pilla lite i photoshop, vilket gick sådär eftersom jag inte alls visste hur jag ville ha det och då är det svårt! Iaf blev det till slut dags för den lille mannen att sova. I vanlig ordning brottade Martin ner han i vagnen, men han stenvägrade somna! Martin satt nog och gunga vagnen en halvtimme innan han gav upp för Hugo bara skrek. I vanliga fall tar det bara någon enstaka minut att lägga han. Men han har ju kommit på den där dumma idén att han inte alls vill sova på natten, utan man ska vara uppe och busa. Om inte mamma ligger bredvid så man får tutta så att säga. Då kan man kanske sova efter att man bökat runt en stund. Senaste veckan har han ju gjort som så att han sovit en timme och sen varit uppe 2-3 timmar och busat innan han kan komma till ro och göra natt. Så natt har blivit kl 23 tidigast istället för 20. Fränt? Nej inte det minsta. Men tack och lov har han ju kompenserat det lite med att göra morgon en halvtimme-timme senare. Men iaf så efter att han nu ikväll legat i vagnen och gråtit en timme drygt så gick jag och la mig med han, och han somnade på 5 minuter... Jag vet att jag gör mig själv en björntjänst genom att låta han somna till bröstet. Men hur fan ska jag göra då? Han somnar och sover gott då. De nätterna jag fått han somna i sin säng så sover han 2-3timmar och sen vägrar somna om någon annanstans än bredvid mig, och mitt i natten har jag ingen vidare lust att sitta och vyssja han till sömns med en timmes skrik. Måste ju få sova jag med. Men samtidigt är det frustrerande att ha han tuttandes till och från hela nätterna, inte få ligga i sängen som man vill, vara låst i att ligga i obekväma ställningar för att han vill tutta... Men i samma veva är det ju gosigt att ha han bredvid sig i sängen. Han är ju som en bra värmekälla nu under den kalla vintern. Om någon som halkar in här på bloggen och har orkat läsa igenom det här och har något vettigt tips om hur att lösa det här på ett bra sätt, så snälla, hör av dig! Skulle vilja att han sov hela natten i sin säng, inte bara 2-3timmar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0