Premiärbad ute!

Igår var en varm och skön dag så tänkte passa på att slänga upp poolarna åt barnen. Först Novahs 300literspool eftersom den skulle ta lite tid att värma och Hugos lilla babypool skulle ha kallnat för mycket när jag var färdig med Novahs. Ställde ut hennes tält med tunnel under tiden som hon lekte med. Oj så kul hon hade när hon kröp genom tunneln och mös i tältet. Hugo fick också ligga i tältet och busa med storasyster en stund och även han hade jättekul!

När Novahs pool väl var urskurad och fylld så var ju allt fel... Det var skräp i poolen, det var flugor, det var för kallt... You name it... ALLT var verkligen fel! Så jag var ju sådär jätteimponerad när jag gått och burit massa hinkar med varmt vatten för att hon inte skulle få bada jättekallt eftersom vi bara har kallvatten i vattenslangen. Men men... Får trösta mig med att hon hade kul med att fånga skräp och flugor ur poolen med håven...

Hugos pool fick sig också en urskurning först, sen en tredjedel kallvatten och två tredjedelar varmvatten så var det lagom badtemp för honom. Åh vad han älskade att sitta där i babypoolen! Han plaskade å plaskade så både jag och Novah blev blöta! För självfallet ville Novah vara med och bada lillebror!

Novah är så fantastisk med Hugo (förutom de där tillhörande syskongnabbet som kommer då och då). Novah ska vara med vid blöjbyten och hjälpa till att tvätta och sätta på ny blöja. När Hugo badas så ska hon vara med och tvätta honom, vid matning vill hon hjälpa till och mata. Hon är så söt och rar när hon lägger den sidan till.

Men hennes andra sida är mindre söt och rar... 3årstrots är inte att leka med! Och jag till och från verkligen känner mig som världens sämsta mamma gällande henne. Hur vi än gör, vad vi än gör så är det fel enligt henne och hon totalvägrar lyssna om man inte ryar i ordentligt åt henne vilket jag hatar att göra, får så dåligt samvete när jag är tvungen att rya i åt henne. Men så länge hon inte spelar ut rollen rabiat treåring så är hon helt fantastisk liten tjej som är go och glad och vill alla väl med söta tankar och idéer och handlingar som får mammahjärtat att smälta totalt.

Hugo verkar ha två tänder på gång istället för bara en som jag först trodde! Igår såg jag ett till litet riskorn på G där inne. Dom verkar inte ha brytit igenom 100% ännu, men är tillräckligt för att man ska se att det är på G! Sen har jag börjat höra när han är jätteledsen och vill komma till mig att han får till ljud som låter "memme" någon enstaka gång! Första gången tror jag var i måndags när han låg i sängen och jollrade och jag låg och filmade han samtidigt!

Kommentarer
Postat av: Vicki

Så roligt att starta eget!!



Vad är det för företag? Ska du ha det som heltids jobb sedan när Hugo blir äldre?



Det var inte mycket över kurvan han låg.



Vicki

2010-07-09 @ 09:27:15
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0