Blaha vilken dag! Tror Novah börjar komma ...

Blaha vilken dag! Tror Novah börjar komma in i sin 3års trots... Det tjatas, gnälls och grinas över minsta lilla. Bara att få henne i ordning för att gå ut tar en halvtimmes tjafs med konstant gnäll med ord som "kan inte" "går inte". Man tappar lusten att försöka hitta på något kul ganska mycket då... Sen när vi väl kommer ut så låter det bara "orkar inte" "kallt" "kladdigt" "kan inte". Är så jag börjat fundera på vad jag gjort för fel i hennes uppfostran. Hur gör man för att orka med och inte bli komplett galen? Hur gör man för att hålla gnistan uppe för att fortsätta traggla med att hitta på saker att göra med en treåring som inte vill göra något? Hur får man tiden att räcka till med en bebis som hittar på sattyg direkt när man vänder bort blicken, en treåring som är i väldigt behov av uppmärksamhet och dessutom ett hushåll som måste skötas? Hur får man energin att räcka till när man inte får sova ordentligt på natten? Just nu känns frågorna fler än svaren... Är totalt energislut och omotiverad till allt just nu. Viktnedgången går på skit också efter helgens fuskande, har varit jättesvårt att komma in på rätt spår igen, är totalt omotiverad till det också. Just nu känns det som att man är dömd till att vara tjock och se ut som en valross i allt man tar på sig... Även om jag egentligen vet att det hänger på mig själv att göra något åt det... Men hur ska jag få energin att räcka till det också? BLÄ!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0