*pust*

Vaknade kl 5.30 i morse av Martins larm. Lyckades somna om för att inom kort bli väckt åter igen av larmet som ringde gång på gång. Efter ett antal gångers ringande var jag klarvaken. Kl.6.11 frågade Martin Novah om dom skulle ta å kliva upp och fara på dagis. Novah svarade Nää å lade sig ner igen (hon var redan vaken och satt och lekte med min telefon) och låtsades somna om. Efter 10 min kliver Martin upp och då först började Novah kliva upp ur sängen också. Eftersom jag redan var klarvaken och visste att det inte ens var lönt och försöka somna om, så klev jag också upp. Gjorde i ordning Novah för dagis så att Martin fick ut å starta bilen i lugn och ro.

När dom hade farit tog jag min Nutrilett shake. Börjar faktiskt tycka dom är riktigt goda nu. Ännu godare blir dom om man blandar dom på iskallt citronvatten. Efter shaken var slutdrucken letades headsetet till telefonen fram och en tjocktröja. Sen bar det iväg på promenad i det härliga (även om lite smått kyliga) vårmorgonvädret. Vindstilla och klarblå himmel. Lite kyligt var det innan man fått upp värmen (hade -3 vid 6.30). Började traska 7.24 och var tillbaks 7.58. Rekordtid för mig! Är totalt utan kondis. Visst kanske inte anses som en långpromenad men för mig är 3.8km på 34minuter jättebra gjort.

Hade tänkt att börja promenaderna i måndags, men då var både jag och Novah sjuka. Iof jag är väl inte helt 100% fri från förkylningen ännu. Men iddes inte att slösa bort de fina morgonvädret med å bara sitta inne. Så promenad fick det bli! Och det var dunderhärligt! Har som sagt noll kondis så så svårt att få upp värmen var det inte. Jag var tillochmed så klipsk så jag tog med mig vattenflaska! Eftersom jag ska dricka 1.5liter vatten om dagen så tänkte jag det var lika bäst å ta med vatten på promenaden också. Fan.. Tycker det är svårt å försöka trycka ner 1.5liter vatten om dan... Fattar inte hur man ska lyckas riktigt.

Ställde mig på vågen i fredags morse för att få en startvikt. Vågen visade då 83kg. Har sedan varje morgon ställt mig på vågen av ren vana (dum ovana jag vet...)

Fredag: 83.3kg
Lördag: 81.8kg
Söndag: 81.2kg
Måndag: 80.7kg
Tisdag: 80.4kg
Onsdag: 80.0kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0