Så typiskt!

Blev inget med att fortsätta de nya rutinerna idag heller... Novah hade somnat på golvet idag på eftermiddagen på dagis. Hon sov visst i bilen på väg hem också om jag inte hörde fel, men vaknade när hon löfts ut. Vi lagade mat efter att Martin farit iväg till jobbet igen och tyckte då hon såg glansig ut om ögonen, men tänkte bara om det kanske var för att hon var trött. Så kändes hon även varm när jag böt blöja på henne och tog på pyjamasen. Vi gick och satte oss i soffan och tittade på TV, hon fick iaf se en liten stund på Playhouse idag. När Specialagent Oso var slut så la hon sig i mitt knä och sov. Hade då redan plockat in termometern till vardagsrummet för det kändes som bäst att ta tempen på henne.

Tempen gick raskt uppåt för att sen stanna på 39 grader i armhålan, tar man tempen i armhålan får man göra ett påslag på 1 grad, så alltså hade hon 40 graders feber. Inte undra på om hon såg glansig ut i ögonen och kändes varm och var trött! Tycker inte om att ha henne sovandes själv i sitt rum när hon är sjuk utan vill gärna ha henne nära då, känns tryggast så, så jag bar in henne till våran säng istället, även om jag inte ska bära eftersom jag får så med sammandragningar minsta lilla tungt jag bär, men det fick bära eller brista helt enkelt. Någon gång ibland måste jag ju kunna få bära på min dotter, speciellt när hon är sjuk, då tar jag hellre lite förvärkar och sammandragningar.

Hon klagade även på ont i magen lite, men om det är för att jag får ont till och från vet jag inte riktigt, fick en del onda sammandragningar när vi lagade mat så vet inte om hon fick det därifrån. Men masserade hennes mage lite när vi böt blöjan och det tyckte hon om och tyckte kändes skönt och sen klagade hon inte på ont nått mer :-)

Annars idag så har det nog varit första dagen graviditeten känts riktigt jobbig, haft sammandragningar till och från minsta lilla jag gjort och så grymt ont i ryggen så bara att resa sig upp är ju ett helt företag! Så har inte vandrat runt mycket här hemma i onödan inte! Spelar liks ingen roll om jag ligger, sitter, står eller går, gör grymt ont vilket som. Liks okej om det bara satt i ryggen eller höfterna eller benen eller magen, men inte allt på en gång va? Det blir ju liks lite för mycket att ha så några dagar (började redan igår). Får hoppas det släpper imorgon efter lite sömn. Alvedon hjälper ju inte allt för mycket.


Kommentarer
Postat av: Vicki

Hur är det med lilltjejen,bättre?



Kanske är förslossningen som är på G?



Vicki

2009-12-17 @ 20:09:17
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Jenny

KryaPåKramar!

2009-12-18 @ 15:29:39
URL: http://humanimal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0