Redan snedvriden syn på kvinnans plats?

Jag börjar ärligt talat tro att min dotter redan börjat få en lite snedvriden eller gammaldags syn på kvinnans plats i sammhället. Hon har börjat intressera sig för vad man gör och om man jobbar, studerar etc. Direkt pappa inte syns till hör man ifrån henne att pappa är på jobbet. Så tittar hon lite snusförnuftigt och konstanterande på mig och säger "mamma på jobbet". Så jag var ju tvungen att fråga henne vart mamma jobbar och fick det konstanterande svaret "hemma!" Alltså vårt hem är mitt jobb. Frågade henne tidigare om hon trodde att pappa kunde hjälpa till att städa när han kom hem. Ni kan ju nästan gissa vad svaret blev "nej, mamma kan!". Tack för den du skruttungen min!
                          

Kommentarer
Postat av: Martin

HA ha ha....de e min dotter de=)

2009-10-23 @ 11:10:08
Postat av: Emma

Haha vilka tankar =P

2009-10-23 @ 11:24:53
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Jenny (strumpan)

Det behövs inte mycket heller för att de ska börja tänka så, min son blev helt chockad när pappa kunde tömma diskmaskinen "alldeles själv??"

Söt som attan är hon!!

2009-10-23 @ 11:32:10
Postat av: Anonym

Det behövs inte mycket heller för att de ska börja tänka så, min son blev helt chockad när pappa kunde tömma diskmaskinen "alldeles själv??"

Söt som attan är hon!!

2009-10-23 @ 11:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0