Dagens att göra

Idag känns det som om jag har massor på att-göra-schemat... Och allt ska klämmas in på den korta stunden Hugo sover ute i vagnen... Men egentligen handlar det ju om prioriteringar och val. Men då är ju frågan om vad man ska prioritera? Ska man prioritera kvalitetstid med barnen och ha roligt med dom får man välja bort något annat, så som städning. Oftast så brukar jag prioritera kvalitetstid med min 3åring när min 3månaders sover. Men idag känns det som om jag borde prioritera städning... Går ju att städa en liten stund å sen pyssla med henne. Tvätta kläder vet jag iaf att jag inte kommer undan ifrån. Så blir väl först att sätta igång en maskin tvätt och sen röja på köksbordet så Novah kan få sitta och pärla eller dega eller måla/rita eller vad hon nu vill göra så slipper jag ha lika dåligt samvete för att jag inte ägnar all tid åt henne när lillebror sover och kan städa under tiden. Duscha och fixa håret får jag göra ikväll när Martin kommit hem. Ibland är det svårt att prioritera vad man ska göra. Speciellt när man har mycket man borde göra och som skulle behövas göra... Vissa saker kommer man ju inte ifrån, så som att mata djuren. Det som oftast bortprioriteras här är städningen eftersom jag vill att Novah inte ska känna sig bortglömd så väljer jag oftast att pyssla och grejja med henne vilket hon uppskattar väldigt mycket. Jag önskar ibland att jag kunde klona mig själv till tre. Då kunde en jag umgås med Novah, en ta hand om Hugo och en ta hand om hushållet.

Fast har åtminstone betalat räkningar och handlat glass! Tyckte att jag och Novah var värda lite glass eftersom vi ska vara duktiga och städa idag!

Listan:
[ ]Städa
[ ]Duscha
[ ]Platta håret
[ ]Tvätta kläder
[ ]Tvätta sängkläder
[ ]Sysselsätta Novah
[ ]Virka på filten
[ ]Mata ormar
[ ]Mata snäckor
[ ]Mata kackelkackel
[ ]Mata ödlan
[x]Betala räkningar
[x]Invänta glassbilen och handla utlovad glass
[ ]Laga mat
[ ]Baka bröd
[ ]Baka chokladbollar


Nä bäst att sätta fart om det ska bli nått gjort! Önskar jag kunde spela lite musik, men då hör jag inte om Hugo vaknar ute i vagnen.


Kommentarer
Postat av: Emma

oj lät som en jobbig dag det där! :) själv har jag rensat ur en byrå så att bebisen ska få plats med sina saker, tyckte det var nog jobbigt så nu sitter jag här och pustar! hahah! jag varnar dig att jag kommer vara ganska slö på stan i morgon, mina fötter håller inte så långa stunder åt gången ;)



2010-04-30 @ 15:52:48
URL: http://emmaishemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0