Hoppla hej!

Nu har livet återgått till det normala igen efter helgens bravader med Umeå Reptilmässa.
Var lite smått orolig hur det skulle gå att vara i stan en heldag med bägge barnen och samtidigt hålla koll på fiket. Men Hugo somnade redan innan mässan öppnade och sov fram till 14 då åt han och fick sen sitta i sjalen och var nöjd med det. Martin hade fullt upp i fotohörnan och Novah var lite här och var. Mestadels var hon och hjälpte till i fiskdammen eller hos mig i fiket. Det var väl bara fram mot slutet av föredraget som hölls efter mässan var stängd som Hugo började bli kinkig och tjurig. Men det var iaf en jättetrevlig dag, många besökare (dock alldeles för lite reptil-säljare men det är ju som inget som vi som arrangörer kan göra så mycket åt då det egentligen är helt fel årstid för att sälja djur, bättre på hösten när alla ägg kläckts). Men det var väl egentligen tur att det inte var så jättemycket reptiler till salu ändå, för då hade man väl haft svårt att låta bli att handla! Speciellt när man vet att man har terrarier ståendes tomma... Några av besökarna kände jag även igen från i höstas när vi hade mässa.

Och inte nog med att Novah var med i TV (klickbart) så var hon även med i tidningen (klickbart)! Är hon som står närmast ormen på den andra bilden. Från början var det inte meningen att Novah skulle vara med i TV utan bara reportern och stora boan. Men så ville Novah hålla i sin lilla boa och då tyckte reportern att det skulle bli bra att ha med henne i bild också. Och så blev det =) Tyvärr vart ju klippet väldigt kort, men han hade 3 klipp att trycka in på 1,20min. Anledning till att dom kom till oss var för att Martin var kontaktperson för mässan och att inget i djurväg fanns i lokalen och han hade lite tidspress.

Tyvärr har jag inga bilder från mässan att bjuda på eftersom Martin hade kameran i fotohörnan.

Föredraget var jättetrevligt, så nu är man sugen på att åka till Gambia också...

Nu ska jag ta och göra oss i ordning för en promenad. Tänkte ta med kameran och rasta den också. Var längesedan jag uppdaterade fotobloggen nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0