Har aldrig varit särskilt insatt i politi...

Har aldrig varit särskilt insatt i politik eller brytt mig om det så mycket. Men nu är det ju snart riksdagsval igen som inte många har kunnat missa. Alliansen hit och Sahlin dit... Moderater eller sossar... Ett enda djävla virrvarr är det åtminstone. Men en sak har både rödgröna och alliansen gemensamt, dom är bägge rädda för att sverigedemokraterna ska komma in i riksdagen. Tydligen ska det finnas ganska stor chans att sverigedemokraterna kommer in i riksdagen i år enlig olika mätningar. Egentligen tycker jag inte det är så konstigt att folket vill pröva på något nytt när det bara blir sämre och sämre i samhället och det ska ändras på fungerande koncept hela tiden. När folket vant sig vid en sak så ska det förändras radikalt. Tacka fan att folket lessnar och inte vill ha något av det som tidigare varit! Detta borde ju egentligen vara något som de två stora blocken borde ha fattat, att folket inte vill ha deras tokiga ändringar. Detta är ju som bevisat med mätningarna som gjorts. Till och med blocken själva är ju rädda för radiklaka förändringar i riksdagen så varför skulle inte folket också vara det? Även om jag personligen inte hittat något parti ännu som jag verkligen känner att det är något att satsa på. Men att det varken blir moderater eller sossar är då något jag är relativt säker på. Sen om det blir sverigedemokraterna, piratpartiet eller något helt annat, det får jag se när jag står i vallokalen, för det vet jag inte ännu. Och ärligt talat börjar jag bli lite halvless på dom två stora blockens trångsynthet och låga eftertanke på biverkningar av deras önskemål på förändringar. Men vad vet jag? Jag är ju bara en mamma med en ledsen dotter som inte får vara kvar på sitt dagis några få dagar i veckan och träffa sina kompisar och utvecklas socialt på grund av så kallade politiska beslut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0