Ikväll är en sådan där kväll där det...

Ikväll är en sådan där kväll där det känns som om jag håller på att bli galen! Dagen började med två übertjuriga ungar, varav treåringen var värst, det var så pass så att hon fick gå och lägga sig igen och komma och äta frukost när hon tjurat färdigt. Har irrat runt som en yr höna för att försöka roa barn samtidigt som jag försökt jobba lite. Lätt? Nä! Inte minsta lilla! Så har bara gått och längtat efter kvällen, när barnen sover och jag kanske, kanske, kanske får sitta och ta det lugnt och virka och bara vara jag för en liten liten stund innan förnuftet tar över och jag går och lägger mig... Kvällen kom, Hugo supertrött, somnade på nolltid. Åt kvällsfika och läste saga för Novah, letade fram virkningen... DÅ hör jag hur han börjar gnöla. Bara kasta sig i sängen igen innan han vaknar allt för mycket. Efter en kort stund kom Novah uppkrypandes i sängen och sågverket drog igång på full styrka inom några få minuter. Klev upp och plockade undan lite på golvet och tog fram virkningen igen och skulle just till att sätta mig, ja då hör jag att han är ledsen igen... Så nu funderar jag på att skita i att ens försöka kliva upp mer... Äh... Tredje gången gillt va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0