Nu jävlar ska fläsket bort!

Tack vare alla som håller på med viktnedgång för närvarande så känner jag mig själv äntligen riktigt taggad för det också!
Gick ju upp en hel del i vikt under graviditeten med Hugo, men hade börjat gå upp i vikt redan innan tack vare missfallen vi fick. Med Hugo gick jag upp 30(!)kg... Vilket inte kändes så jättebra... För två somrar seda låg jag ner på 74kg, när vi fick reda på att jag väntade Hugo hade jag gått upp 10kg... Inte såååå kul! Men jag orkade verkligen inte bry mig i det efter dom båda missfallen... Med Hugo fick jag problem med foglossning och Ischias redan i 5-6e veckan, så det var ju som bara att gilla läget.
Men nu jävlar är det på tiden att göra något åt det!
Sista vägningen under graviditeten med Hugo så vägde jag 113kg. Det var dagen innan han kom. Sedan dess har jag lyckats gå ner 21kg och väger nu 92kg. Så är ju ändå inte så illa pinkat om jag själv får säga't!
Ett tag tyckte jag att jag inte gått ner nånting sedan han kom (utöver de 8kgna som var borta dagen efter så att säga). Tyckte jag stod still och trampade hur länge som helst. Men så en dag så föll pollenten ner och jaginsåg att jag faktiskt tappat 20kg utan någon större ansträngning utöver amning och korta vagnspromenader! Då blev jag faktiskt riktigt glad och kände mig ändå inte allt för värdelös! Alltså, på 6 ½ månad har jag faktiskt tappat hela 20kg! Är ju som åtminstone typ 3kg i månaden! Och så ska man ju även tänka på att jag har varit rökfri i över ett år! Det om något är jag fruktansvärt stolt över!
Så i onsdags satte jag fart på mig själv och peppade upp mig själv till å bli snygg(are) igen! Ska försöka hålla mig undan godis och sötsaker under veckorna och hålla det bara till lördagar, inte ens kakor, bullar, muffins och dyligt förrän på lördagar! (Tack och lov att dopet är belagt på en lördag!)
Med hjälp utav Sandra så hittade jag matdagboken! Väldigt praktiskt och kul verktyg! Fast tror ärligt talat jag ska fixa en separat vikt-blogg istället där det bara fokuseras på det!

Kommentarer
Postat av: J U L I E

Kämpa på gumman du e så duktig :) Jag ledde sandra till matdagboken och hon ledde dig.. har addat dig där som vän :)

Nu ska vi kämpa ihop!! :)

2010-08-20 @ 11:10:11
URL: http://juulieee.blogg.se/
Postat av: emma

härligt tjejen! vi får peppa varandra! :D det är svårt med viktnedgången, men det ska gå!

2010-08-20 @ 11:14:59
URL: http://emmaishemma.blogg.se/
Postat av: Sandra och Jamie

Yeah, nu kan vi alla göra det tillsammans och peppa varandra!



Vi ska klara det, du och jag väger dessutom samma, så det är roligt att följa varandra :)

2010-08-20 @ 11:17:46
URL: http://newarrival.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0