Oj vilken helg! Har verkligen varit fullt ...

Oj vilken helg! Har verkligen varit fullt ös hela helgen! Men mycket har vi fått gjort och mycket finns kvar att göra (tyvärr). Vi eldade brännbart skräp förra helgen och nu denna helg eldade vi en omgång till. Rensade ett köksskåp och några kökslådor med papper och fyllde en stor kartong med papper! Jisses så mycket dynga man samlar på sig! Vi håller på å göra storrensning för att få lite bättre plats å få undan allt "skräp" vi samlat på oss. Hela lördagen ägnade vi åt att röja. En bit på vägen kom vi iaf. 2-3 tvättmaskiner så är hela tvättberget borta! Är fantastiskt! Känns så skönt! Är lite till röjning å fix innan vi är nöjda för stunden. Idag var det hembygdsdag här i byn med veterantraktorpulling, dragkamp mellan byarna, konstutställning, fikaförsäljning etc. Eftersom det var här i våran by så var det ju som lämpligt att gå dit. Både jag och Martin var med i dragkampen, dock så fick jag lov att hoppa in i ett motståndarlag eftersom dom var en kvinna kort. I första uttagningen gick båda våra lag vidare sen i delfinalen åkte vi båda ur haha. När vi gick runt å kollade på veterantraktorerna så slog det mig att dom gamla traktorerna är faktiskt riktigt söta och charmiga! Så hela dagen blev spenderad ute, även om det varit kvavt å djävligt så har vi åtminstone varit regnlösa idag, vilket är det viktigaste! Det avslutades lagom till middagstid. Efter middagen städade jag hos små"maskarna" och gav dom mat igen. När jag höll på inne i terrarierummet så hörde jag Martin ropa lite lätt så gick och kollade vad han ville, och då sa han att Hugo börjat krypa! På sitt eget lilla vis haha. Han ser typ ut som en mätlarv haha. Novah var jättesöt med Hugo å, när dom satt i soffan å lekte sa hon "love you" till honom Hihi. Fast hon har kommit till det där stadiet där hon tycker lillebror är ganska jobbig till och från och gillar att retas med honom. Men generellt sett är dom jättegoa med varandra. Undra om det var i fredags han började säga mamma också! Imorgon vet jag inte riktigt vad det blir, det återstår att se. Ska väl försöka göra färdigt en sida jag fått beställning på och så om jag får tid över blir det att fortsätta städa. Just nu tycker jag faktiskt om att städa! Nä, nu blir det att slå igen 3e stora blå och försöka få Novah att göra detsamma. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0