Slutet är nära. Ja, nu börjar årets julaft...

Slutet är nära. Ja, nu börjar årets julafton gå mot sitt slut. Denna julafton har firats hos svärmor tillsammans med henne, ena svägerskan och Martins son. Svärmors gubbe dök även upp under kvällen :-) Var en alldeles lagom julafton, utan stress, utan måsten, utan fylla. Bara varit trevlig. Fast det såg mörkt ut i morse när Hugo vaknade på sin tjurigaste sida... Men sen när han fått sova lite mer så vart det bättre. Barnen blev nöjda och glada över sina julklappar. Novah fick en docka i bilstol som hon tog med sig nu när vi gick och la oss. Alltså bara dockan, inte bilstolen till dockan. Hon har knappt släppt dockan under kvällen! Hugo var som mest intresserad av snörena och se om allt i paketen gick att äta. Och jag fick prematurhjärtat i julklapp av min älskade! Synd bara att man så sällan kan bara halsband när Hugo är så fixerad att dra och slita i allt... Men barnen är iaf nöjda med julafton, likaså jag! Visst saknade jag att fira jul med min sida av släkten det kan jag inte förneka, men det gick ju bra det med. Nä, ta och försöka sova lite kanske. Novah slocknade fort här bredvid mig. Måste ju försöka vara hyffsat pigg imorgon när man ska sätta sig under nålen för första gången på flera år. Hoppas det går bättre än sist! Lite pirrig och nervös är jag ju... Men jag vet ju att jag har lite bättre förutsättningar den här gången gentemot första gången :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0