Back to reality!

Idag gick Martin tillbaks till arbetet efter att ha tagit ut de där "tillhörande" 10 pappadagarna som man får när barn blivit fött. Började med att Novah bråkades halva natten så ingen fick sova särskilt bra, stackars Martin gav upp och gick och la sig i soffan (förstår honom totalt! Hade jag också velat göra). När hon väl hade somnat så var det Hugos tur att vakna för att äta. Dock så somnade han om när han var mätt som tur var. Sen vart de upp och göra morgon där vid 8-9 som vanligt. Sen har dom avlöst varandra i tjurighet hela dagen. Hugo som vanligtvis brukar vara den som är trevligast att ha att göra med har varit den tjurigaste till att börja med. Ingenting var bra utöver att hänga på axeln och titta på gardinerna och ut genom fönstret. Så är sådär lagomt slut i axlarna idag, men är ju som ändå mysigt. Men när väl han vart nöjd, ja då var det Novahs tur att vara tjurig. Och sådär har det varit hela dagen. Hoppas det inte ska vara så här resten av veckan för då blir helgen grymt tuff eftersom Martin far iväg med jobbet på torsdag och kommer hem någon gång under söndagen.

Behöver jag ens säga att jag inte direkt ser fram emot helgen? Hela dagen idag har gått åt till att försöka göra barn glada och nöjda och byta blöjor och ge mat till bägge tvåen. Därmellan försöka elda lite och hänga en maskin tvätt och kanske gå på toaletten. Den minsta chefen i huset har ju gallskrikit direkt man lagt ner honom, och försöka göra sig nå ätbart och få i sig när man blir hyperstressad av skrikande barn går bara inte. Först kl 15 fick jag hand och tid över till att göra mig själv lite bättre frukost än en liten yoghurt. Eller ja, jag hade påbörjat det projektet tidigare, men så vart det att tjafsa med Novah som blivit grinig direkt lillebror somnade. Försökte få i henne nå mer än yoghurt men så var smörgåsarna först för kalla och sen för varma och sen dög inget alls. När jag väl hade gett upp att få i henne något ätbart så ringde mor så satt och surrade med henne i drygt en timme nästan, vilket var välbehövligt.

Sen fick jag i mig min frukost, och då var ju som sagt klockan efter 15, teet fisljummet och rostade smörgåsarna kalla. Men bättre än ingenting åtminstone. Så nu är man sådär lagomt pigg och har en massa göra som är ogjort som att tömma diskmaskinen och fylla upp den igen, komma på någon middag, städa och fylla tvättmaskinen. Städa är väl inte sådär dö-viktigt, men det känns som att det skulle behövas, fast det får bli en annan dag för idag orkar jag fanimej inte!

Novah var iaf jättego i förmiddags när lillebror var tjurig och hängde på axeln, då kom hon och strök honom på kinden och sa "hon ä jättefin!" Novah har lite svårt för det där att lillebror inte är en flicka och en hon som Novah tycker att han är. Försöker förklara att nej, lillebror är en pojke och man säger han. Men det vill sig inte riktigt :-) Men hon är go ändå min lilla skrutta! Den lilla skruttgubben har förövrigt hittat sin favvoplats att ligga på (utöver i famnen alltså) och det är i storasysters sackosäck!

Var förövrigt och hämtade "ny" tvbänk, bokhyllor och vägghyllor igår så nu är projektorn uppsatt igen också och duken mot väggen denna gång! Även vardagsrummet i sig är ommöblerat till en stor förbättring mot tidigare. Kollade på "Män som hatar kvinnor" igår och den var faktiskt himla bra och spännande för att vara en svensk film! Så nästa gång det är filmtajm blir det att titta på uppföljaren "Flickan som lekte med elden". Hoppas det blir snart att se den för jag är himla nyfiken på den med! Hade det inte varit för att Martin skulle jobba idag hade vi nog tittat på den redan igår haha.

Bjuder på två bilder, en på Hugo när han låg på golvet framför brasan och gosade och så en på Novah & Hugo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0