Livet som tvåbarnsmor

Det går faktiskt riktigt bra att leva som tvåbarnsmor, även om jag är ganska trött och slut av mig och fortfarande öm i underlivet. Jag har väl inte riktigt hunnit i fatt hans rutiner riktigt och producerar på tok för mycket mat för att han ska orka äta upp trots hans väldiga aptit som definitivt inte går att klagas på! Han äter så han nästan kiknar och ger sig inte förens överskottet kommer upp och vill fortsätta trots det. Sover jättebra under dagarna och han har ju faktiskt rutin på sömnen. Sover i vaggan på dagarna och på natten antingen på mig eller bredvid mig. Storasyster är väl inte alldeles för imponerad av lillebror ännu, men accepterar att han är här och idag kläckte ur sig att han var söt till ochmed! Hon tycker väl det är lite tråkigt när mamma och pappa inte kan hjälpa henne på en gång när hon behöver det ibland, men hon accepterar det riktigt bra :-) Känner mig så ofantligt lycklig! Vad mer kan man begära än att ha fått två välskapta underbart fantastiska barn och en helt makalöst underbar pappa till dessa?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gud vad underbart det låter!

Vad skönt att du inte har problem med amning och så och att han sover. Det är väl väldigt förståeligt att du är trött, det var ju inte så länge sen du var med om en förlossning :)

Ta hand om er alla!

2010-02-04 @ 15:45:00
URL: http://newarrival.blogg.se/
Postat av: Tova

Härligt att höra att ni fått lite rutiner med sömnen och det! Kan knappt föreställa mig hur det känns att vara tvåbarnsmor, tycker det ju är fullt upp med bara ETT barn här hemma ;) min är också glupsk som bara den, och sova får vi knappt göra. Men visst är det underbart ändå ;) kram!

2010-02-08 @ 22:47:42
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0