Matfunderingar

Har funderat senaste dagarna på om han verkligen får i sig tillräckligt med mat eftersom när jag pumpar efter att han har ätit så fyller jag en flaska på 130ml sammanlagt på bägge brösten och vart lite orolig att han inte får i sig tillräckligt eftersom han verkar mätt och nöjd på bara ett halvt bröst och bara några minuters amning. Så googlade runt lite och fick fram att en vecka gammal bebis äter ca 70ml var 3-4 timme! Flaskan på 130ml fyller jag på drygt 5 minuter och då finns det fortfarande kvar i brösten så är ju inte tvärtomt. Så verkar ju ha redigt bra flöde. Tror inte jag behöver oroa mig om hans ätning särskilt mycket ändå då haha.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det verkar ju som han får det han behöver :-) Jag är så glad för din skull! Du låter så ljuvligt lycklig. Kram

2010-02-06 @ 22:53:38
URL: http://humanimal.blogg.se/
Postat av: Vicki

Vilken liten goding??



Det låter som om han får i sig bra med mat. Du verkar ha mycket mat i brösten. Det lär ju bli mer efter hand som du ammar.



Hur tycker Novah det är med en lillebror?

Går hon på förskolan vissa timmar nu när du är hemma?



Vicki

2010-02-07 @ 18:41:08
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Vicki

Har ni inte det så i er kommun att man får lämna 15timmar i veckan när man är föräldraledig om man vill???

2010-02-08 @ 14:35:35
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0