Skön dag!

Igår var vi på första BVC besöket (borträknat från hembesöket ifrån BVC) och han vägde 4530g och var 54cm lång! Så på 14dagar har han gått upp 729g och växt 3cm på längden och huvudomfånget har ökat med 2cm. Det är verkligen inte illa! Växer som ogräs ju!

Kom alldeles just in från en promenad på en timme. Var riktigt skönt, även om man kände sig som en vandrande isglass på slutet. Småblåste lite litegranna och så -10. Tog med mig kameran också och rastade den lite. Hoppas på att jag fick till några snygga vinterbilder iaf. Ska låta den tina litegranna, stoppa in kycklingen i ugnen och sen sätta mig och kolla bilderna. Hänga tvätten får jag göra ikväll för jag orkar verkligen inte just nu.

Bara för att jag igår sa att jag kommit på Hugos sovmönster och att han nästan utan undantag vaknar kl 9 på morgonen så slog han om helt och vaknade inte förens efter 10! Efter att han ätit färdigt och vi klätt på oss så var klockan närmare 11 haha.

Hoppas Novah har riktigt bra dagar de närmsta dagarna för Hugo vill mest ligga i famnen under sin vakentid och lägger jag ner honom skriker han som en stucken gris. Även om det bara är för några sekunder så jag kan stoppa in mer ved i kaminen, vilket är väldigt frustrerande ibland. Kommer bli en tuff helg, men det får gå på nått vis. Ska väl försöka städa litegranna ikväll så man slipper ha dåligt samvete för det också, räcker med att försöka få tiden att gå ihop ändå och inte försumma Novah bara för att Hugo är tjurig och inte vill bli nerlagd. Är så himla skönt att hon accepterar att mamma inte kan ibland för att lillebror äter osv, men känns så himla elakt mot henne å behöva gång på gång säga att "nej du får vänta lillebror äter" när hon frågar om hjälp. Men det försöker jag så gott jag kan att ta igen när Hugo sover. Men så ska man ju laga mat, städa, tvätta och försöka vila och ta hand om sig själv också.

Någon som har något tips på hur man får allt att gå ihop med två barn? Hur man ska hinna med allting som behöver göras?

Kommentarer
Postat av: susanne

ja.. phuu... det e minsann renovering alltid i detta hus hahaha.. Om bara ekonomin hade räckt till...



2010-02-17 @ 18:50:48
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
Postat av: Tova

Hihi, och jag so tycker ingenting hinns med, med bara ett barn ;) men, det är väl lite av en vanesak antar jag. Själv har man ju inte fått in såå mycket rutiner än... vissa nätter funkar bra t.ex, andra är kaos...

Kul att din lille växer och mår bra, min grabb har också spurtat, minst sagt - har ju gått upp över ett kilo på 4 veckor!

Känner förresten igen det där med att han skriker SÅ FORT man lägger ifrån honom, hihi... Hur gammal är Novah förresten?

Kramar

2010-02-17 @ 19:15:58
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Vicki

Jag har inga bra tips att ge. Man måste försöka hitta sin egen "dag". Sover Novah middag fortfarande?? Gör hon de så kan du också kanske passa på att sova en stund när hon gör det så du får vila. Det är bra med mycket vila och vatten om du fortfarande ammar.



Sedan så hinner man inte med alla måsten. Jag tog hand om barnen på dagarna sedan fick det andra vänta tills Jonas kom hem. För utom middan den försökte jag att ha klar tills han kom. Jag gillar inte att äta för sent på kvällen.



Har lillkillen fått något mellan namn?



Ha det bra,Vicki



2010-02-17 @ 19:26:02
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Maria Thomasson

Vad roligt att han växer som han ska och lite till. Tror Emil var drygt en månad när han vägde samma som Hugo gör nu! Så kul att alla barn är olika :-) Hoppas vi får se er på ÖF någon dag :-)

2010-02-17 @ 20:57:52
URL: http://duochjagemil.blogspot.com
Postat av: Ma-Linn

Det måste få ta ett tag innan man hittar rutinerna och får en fungerande vardag! i början ÄR det kaos och svårt att hinna med. Jag håller med Vicki, ta hand om barnen och lämna det andra tills Martin kommer hem.

Nu ett år senare tycker jag inte längre att det är några problem att hinna (för det mesta, vissa dagar är det ju inget som funkar!) så det handlar egentligen inte om någon lång period, det bara känns jobbigt när man är mitt upp i det!



Och dessa ensamma helger... jag avskyr att vara hemma en hel helg med barn och hundar men man klarar ju alltid av det ändå. :)

2010-02-18 @ 09:02:15
URL: http://malinn.tardigrader.se
Postat av: dissertation editing

Jag tog hand om barnen på dagarna sedan fick det andra vänta tills Jonas kom hem.

2011-11-29 @ 17:18:49
URL: http://editingwritingservices.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0