Same shit different day

Är väl typ så det är just nu. Dagarna flyter på sakta men säkert och inget nytt har hänt. Graviditeten flyter på ungefär lika som resten, ingen större variation på dagarna där heller. Har förvisso inte särskilt mycket ork över till att göra något direkt vettigt heller så. Har flera dagar velat gå ut med Novah men är ju så satans kallt och inga varma kläder/ytterkläder har jag att ta på mig själv heller. Visst skulle jag väl kunna städa en massa, sånt finns det ju alltid att göra, men det tycker jag att jag gjorde nog mycket kring jul och nyår. Slog på stort igår och plockade ur Novahs garderob på för småa kläder. Kunde lägga undan 1½ ICA-kasse med kläder därifrån. Men tyckte inte ändå att det vart så stor variation på utrymmet där i. Inte har jag nått att förbereda för bebis kvar att göra heller. Vaggan och vagnen bäddad och väskan färdigpackad så nu är det bara bebisen kvar vi väntar på. Eller ja, det enda vi har kvar är att montera babyskyddet i bilen. Har insett att från början att ställa in sig på att även denna gång få tre månader förtidigt har gjort att de tre sista månaderna sniglat sig fram. Inte har jag några direkta känningar på att det skulle vara nått på gång snart heller. Jag älskar verkligen graviditeten, men jag älskar inte att inte kunna få sova och ligga som jag vill och behöva vakna minsta rörelse för att det gör ont, eller att inte kunna gå eller röra mig utan att det gör en massa ont, men det som är mest frustrerande för tillfället tror jag är huvudvärken. Men jag älskar att känna den lill* röra sig där inne och vetskapen om att vi snart kommer få en till skatt i familjen. Man får ju helt klart ta det onda med det goda, men att inte få sova ut och känna sig som en strandad val när man lagt sig ner är helt klart frustrerande! Så, nu tror jag jag skrivit mitt hittils mest negativa inlägg i bloggen också! Grattis till jag för det!

Kommentarer
Postat av: Vicki

Har ni snö och kallt?



Ingen bebis ännu. Är det den 22jan du är beräknad till? Har en som jag känner som är beräknad till den dagen så det blir spännande och se vad ni får.



Har ni bestämt namn ännu?



Vicki

2010-01-06 @ 20:32:30
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0