Ett steg framåt och två bakåt

Så känns det gällande Hugo och mat.
Sådär lagom när man fått han att börja äta fast föda till frukost och middag och man sådär lagom börjar få lite småångest över att slutet på amningsperioden börjar närma sig och man börjar acceptera att han är intresserad av fast föda, ja då vill han inte ha det längre. Några få skedar går bra, men sen har han tappat intresset och vill inte ha mer. Kanske hänger mycket på värmen just nu, men känns ju ändå sisådär... Men vi får väl se om det vänder igen nu när jag börjat laga egen mat åt honom igen. Det var ju det jag började med och det åt han med god aptit, men provade burkmat men det var ingen höjdare så nu har jag börjat laga egen igen så vi får väl se om det blir någon skillnad. Men "som plåster på såren" så har iaf Novah börjat äta hyfsat bra, eller snarare jättebra jämförelsevis mot vad hon gjort tidigare! Räddningen heter GLASS! Muta med glass efter maten så äter hon utan krångel.
Annars har dagen idag varit jättebra. Började med att vi försov oss... Hade sagt vi skulle vara i N-maling vid 12-13... Men först skulle vi in till stan och handla färg till köket och en bitring till Hugo så vi skulle kliva upp vid 9 och fara till stan vid 11... Väldigt bra de planerna gick då! 10.00 vaknade jag och resten sov... Klev in i duschen och gjorde mig i ordning, sen var klockan 10.30... Då väckte jag resten av familjen. Eftersom frukosten tar drygt en timme i detta hus innan alla är färdigätna å allt är undanstökat så var inte iväg hemifrån förens kring 12.20... Sen till Martins jobb och tvätta av bilen en sista gång innan den återlämnades till sin ägare (Martin haft en bil på lån för att putsa liv i lacken). Sen på affärn och handla lite... Så klockan var ju efter 14 när jag varit på affärn så då kom vi överens om att vänta med färg tills vi grundat färdigt... Men eftermiddagen blev trevlig nere i N-maling åtminstone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0