Tjollahopp!

Livet går just nu ut på att mata, byta blöjor på löpande band, roa barn, pyssla om sjukskriven sambo när det behövs. Nånstans där försöker jag hinna med att laga mat, städa och plugga lite. Skulle haft ett arbete inlämnat till lärarn i fredags, men har inte hunnit/orkat skriva på det än så sitter med det just nu. Lilleman växer och växer, ska till BVC imorgon för vägning och mätning. Spännande!

Stortjejen 3 år om 12 dagar och vill ha kalas... Jahopp... Så jävla fint då att man knappt känner nå folk här uppe då... Visst bekanta har man ju en drös av, men inga man brukar umgås med. Ångest över detta? Klart som fan! Började med att Novah frågade: mamma, du komma mitt kalas? Och detta har hon frågat upprepade gånger och tittat på mig med ledsen blick. Har varje gång svarat att jag självklart kommer på hennes kalas! Men så igår slog tanken mig att hon fyller ju faktiskt år snart! Vad gör man? Bjuder man in dom man känner men inte umgås med som har barn så att hon får sitt tårtkalas? Inte ens släkt har vi nära till hands! Jo, vi har ju Martins äldsta syster och hennes familj som självfallet kommer bli uppbjudna.

Kommentarer
Postat av: Sara Wikberg

Har hon inte kompisar på förskolan som hon kan bjuda på kalas? Det kan vara svårt sånt där annars, om man inte känner massa barnfamiljer.

2010-03-01 @ 17:18:23
URL: http://sara.brannvidd,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0