Tjopp

Känner mig som världens sämsta bloggare förtillfället. Men det händer ju som inte så mycket här. Eller så är det bara jag som är "lat" och inte orkar skriva ner det...

I fredags fyllde jag hela 23 år, så nu är det bara 7 år kvar till 30, men 30-årskrisen får vänta tills 29. Haha. Födelsedagen firades med lugn och ro. Martin skruvade bil åt Jörgen på eftermiddagen, sen blev det pizza här hemma med Jörgen och Linda. Novah tyckte inte att det var mamma som skulle fylla år, utan hon ville fylla år igen för det var ju som kul att få paket och tårta tyckte hon när hon fyllde år 13/3. Sen när dom for så vart det att kolla på helgens avsnitt av Legend of the Seeker. Vart att lägga sig alldeles för sent. Var längesedan jag var vaken till 5 på morgonen. Lördagen spenderades nere hos Jörgen och Linda och två kompisar till dom. Grabbarna spelade poker under dagen medans vi tjejer förberedde middagen och umgicks. Och nu har Novah äntligen accepterat Jörgen! Har bara tagit lite mer än ett halvår haha. I söndags när jag kom hem så matade jag spindlarna för första gången med kackelkackel! Oh så stolt jag är över mig själv som klarade det! Det tog lite tid och mååååånga rysningar men jag gjorde det! Att mata med mask är som inga problem, men kackelkackel.... Huvva! Men jag måste ju om jag ska få ha Ciliatusar och Skäggisar... Så det är ju bara att ta krypen vid antennerna och mota bort "skräcken".

Knubbsälen blev 2 månader igår. Fy rackarns så tiden går fort! Tycker ju som det var alldeles jättenyss som vattnet gick och jag insåg att det var nära till att vi skulle få se vad det var för filur som gömt sig i min mage i 9 månader. Idag är det läkarbesök för Hugos del. Ska bli kul att få se vad han väger och hur lång han är! Enligt vågen här hemma är vägde han igår 6.6kg!

Nä nu ska jag fortsätta fila på min virk-teknik om jag ska få klart mormorsrutefilten! Får inte rutorna att bli fyrkantiga alls! Haha. Är ju första gången jag provar göra en mormorsruta så krävs nog några försök innan jag lärt mig det hela =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0