Fullt av måsten

Just nu känns verkligen livet fyllt av massa måsten, och det känns inte bra.
Måste tvätta, måste diska, måste städa, måste äta, måste sova... Ja ni förstår... Har fått uppdrag att fixa en hemsida åt en förening också... Men ska allt gå rätt till då så måste jag fixa F-skattsedel, alltså starta en enskild firma. Och då kommer de med en massa "krångel" med momser, egenavgifter och allt möjligt. Och hur blir det då med föräldrapenningen? Jag vet ju som inte i förväg hur många uppdrag jag får på en månad, och hur bedömmer man hur mycket man arbetar om man har det på sidan av? Tänkte först ta det som hobbyverksamhet, men skatteverket bedömmer det som en tjänst och en tjänst kan inte klassas som hobbyverksamhet... Så har suttit och läst en massa om det hela idag, men känner mig inte så mycket klokare, utan allt känns bara så mycket jobbigare och jag vet inte just nu om jag orkar med mer måsten än vad jag redan har. Men samtidigt vill man ju att allt ska gå rätt till... Och jag tycker det är kul att pyssla med och tjäna pengar vill man ju också, men just idag efter att ha pratat med skatteverket, känns det bara krångligt. Just idag känns det jobbigt, just idag är jag totalt omotiverad till allt, men imorgon är en annan dag.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Känner igen det där... Var oxå inne på att starta enskild firma eftersom jag då & då hjälper folk med inridningar, ger lektioner mm.. Pallade inte sätta mig in i krånglet så det blev inget.. då åtminstone.. skulle vilja men som du säger.. Livet är proppfullt av dagligt krångel som MÅSTE fixas..

2010-05-05 @ 12:49:35
URL: http://humanimal.blogg.se/
Postat av: Frida

jag jobbar lite extra ibland och det är aldrig några problem med f-kassan. ring bara in efter att du jobbat och ange dag och antal timmar du gjort så drar de bort f-penning för den stunden. har u inte gjort heldag så drar de inte bort en heldag heller. osv.

2010-05-09 @ 17:43:01
URL: http://jagplustva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0