Väggen känns närstående

Har inte varit så jätteaktiv bloggare på senaste, till största del för att vi varit internetlösa i en vecka, sen har jag inte riktigt haft tillfälle att skriva här heller eller haft tillräckligt med energi eftersom jag legat tvärförkyld i en vecka också. Trodde jag skulle hunnit friskna till på en vecka men det sket sig ju ganska rejält. Känner mig fortfarande tung i huvudet, hostar och snorar. Novah hostar och snorar fortfarande hon med, och hon har varit sjuk i 1 ½ vecka nu. Peppar peppar så verkar det som om Hugo klarat sig!

Sen så känner jag mig allmänt energilös men samtidigt rastlös och stressad. Det känns som om jag inte hinner göra någonting här hemma. Har så extremt mycket som skulle behöva göras. Efter att ha legat tvärsjuk under förra veckan så halkade allt vad städning heter efter bra mycket mer än vad det redan var så nu ser hela hemmet ut som en krigszon... Påbörjade förr förra veckan att storstäda inkl. dammtorkning och fönsterputsning. Men så vart jag ju sjuk och nu är allt ogjort och bara att börja om... Sen måste jag även sätta mig och läsa om momser och skatter och sånt skit... Dessutom håller jag på att pott-träna Novah så hon blir blöjfri. Och Hugo har blivit så aktiv så han vill bli underhållen hela tiden och när Novah är hemma så vill hon också bli road. Sen har han slutat att sova länge på dagen så jag hinner inte ett förbannat skit! Jag fattar inte varför han inte sover på dagarna längre. Allt på grund av denna jävla värme som ställer till det för honom och att man åkte iväg en halv vecka så rutinerna försvann...

Just i skrivandets stund känns det som om det snart blir en rejäl stopp-smäll rätt in i väggen om jag inte snart får ordning på allt. Det är så mycket att göra för att röja upp i denna krigszon så det går inte att välja vars man ska börja. Sen denna konstanta ångest över ekonomin gör ju inte saken bättre heller.

Jag vill INTE må så här! Jag vill INTE gå med konstant ångest längre! Jag vill få må bra och njuta av mina barn utan att allt ska kantas av stress och ångest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0